Gå til innhold

Hvordan regne ut permisjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke om permisjon, og må fylle ut datoene selv. Har termin 24/3. Blir da permisjonen fra 3/3? 46 uker inkludert pappapermisjonen slik at det blir bare 36 uker på meg eller??? kulle ikke tro jeg har hatt 2 permisjoner tidligere, men da slapp jeg å tenke slev... heh he

Er det mulig å gå inn på nettet på skatteetaten elel rnoe og finne årsoppgavene sine eller må jeg lete gjennom alle papirene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsoppgave kan du finne på altinn.no tror jeg, evt ringe til skatteetaten og bestille (det tok 2 dager å få det i posten). Ang permisjon stemmer det at du skal begynne tre uker før, så da blir vel 3.3. riktig? Er det 46 uker totalt med 100% lønn? Jeg syntes også det var vanskelig å angi dato for tilbake på jobb, skal jo ha ferie også, men ikke tatt stilling til om jeg skal ha dette parallelt med pappas perm eller sekvensielt for å strekke det lengst mulig. `På nav sa de bare at alt kan justeres underveis, det viktige er å få levert papirene i rimelig tid før perm start.

Skrevet

Det er en fin permisjonskalkualtor på http://www.admin.uio.no/opa/ps/perskons/div-skjema/permisjonskalkulator.xls Her kan du legge inn avbrudd som f.eks. ferie eller ulønnet permisjon.

100% lønn gir 46 uker totalt, og det er riktig som du skriver at 10 av de ukene er forbeholdt far. 3 uker før fødsel er forbeholdt deg. Utfra terminen din blir 3/3 riktig, men vær klar over at permisjonen vil justeres dersom du føder for tidlig (det du ikke har brukt av de tre ukene før termin forsvinner).

Man kan ikke justere dekningsgraden (100% eller 80%), men kan angivelig justere fordelingen mellom foreldrene. Jeg prøvde det sist vi hadde permisjon, og det var ikke særlig enkelt, de måtte ha beskjed om det i gooooooooooooood tid, så 3 uker før holdt ikke. Dersom arbeidsgiver forskutterer, vil du få beskjed fra nav dersom de ikke har fått papirene etter at barnet er født (i følge skjemaet er det jo valgfritt med termindato eller fødselsdato, men dersom nav betaler direkte er det jo viktig å få inn papirene i god tid, de er rimelig trege).

Skrevet

Takk for svar begge to. Har født før tiden begge gangene tidligere så jeg vet om det å miste uker ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...