Gå til innhold

Blæ.. blir litt irritert kjenner jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste kom fra fotballtrening nå. Etter treningen, og det er rundt 15 kalde minusgrader her nå, sto han igjen og ventet sammen med en kamerat for at han ikke skulle bli stående alene å vente på moren. De ble stående svett (etter 2 timers intensiv fotballtrening) ute i kulden i nesten en halvtime.

Da moren kom med oppvarmet bil, lot hun sønnen min som da hadde ventet lenge sammen med sønnen hennes, bare gå hjem (hadde tatt henne maks 5 min å kjøre ham hjem). Det er bare 15 min å gå, men han var virkelig gjennomkald da han kom hjem.

Jeg hadde aldri tenkt to ganger på at det var den naturligste ting i verden å kjøre hjem hennes barn i samme situasjon.

Ggrrr...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

I alle dager... hadde ikke kosta meg en kalori å kjørt han hjem heller. Og det aner meg allerede at jeg kommer til å bli den som alltid kjører rundt på andres barn fordi jeg ikke vil/klarer å si nei...

Håper ikke han blir syk da!

Skrevet

Merkelig at hun ikke tilbød seg å svippe gutten hjem.

Skrevet

Vi kjører og bringer alltid ekstra unger rundt omkring.

Ville aldri latt han stå igjen, og synes det var ganske dårlig gjort.

Han står i dusjen og tiner nå da...

Gjest sug lut
Skrevet

Herlighet. Jeg kjører da unger i hytt og pine stadig vekk, og det gjør de andre foreldrene også - ingen lar vel noen stå igjen eller fryse seg hjem aleine. For et nek.

Skrevet

Ja, er vant til at det er normalen liksom. Trodde på en måte man ønsket å ta litt vare på hverandres barn, jeg.

Det komiske er at dette barnet bor nærmere fotballbanen enn vi gjør, men han får ikke lov til å gå hjem alene og moren er visst alltid forsinket.

Kom for en dag nå at sønnen vår alltid venter sammen med ham og at denne gutten hadde sagt til ham at han var dårlig kompis om han lot ham vente alene til slutt og at han da kom til å bli redd. Snakk om frekk. Hrmf. Greit nok å vente når det er levelige temperaturer ute, men ingen god idé å vente gjennomsvett i en halvtime i 15 kalde.

Skrevet

tror jeg hadde tatt en prat med denne mora gitt.

Skrevet

Er jo ikke noe jeg kan si noe på egentlig, men jeg har sagt fra til sønnen vår at han skal gå hjem straks treningen slutter fra nå.

Skrevet

Er det mulig? Så mange udugelige folk det finnes altså. Mamma kjørte alltid oss og alle andre byen rundt da vi var små, ville jo aldri latt noen stå igjen slik.

Skrevet

nei,det skjønner jeg, kan jo ikke si noe på det,og jeg hadde også sagt at han måtte komme rett hjem, men så er det det kompisen har sagt da...dårlig kompis?? det er bare for å presse han til å vente sammen med han.

følg litt med på hva som skjer, så ikke det blir noe ekkelt for sønnen din,siden gutten forsåvidt har " trua" han med dette.

Skrevet

Er ikke noe videre redd for at det skal bli så ubehagelig, denne gutten er et år yngre enn gutten vår. Guttungen her har en tendens til å være litt for snill, og det hender han blir litt "lurt" pga. det.

Skrevet

Det går ikke an. Noe så tankeløst. Å kjøre fra ham når han stod der og ventet sammen med sønnen hennes.

Uff, jeg hadde blitt så irritert.

Skrevet

Ja, grrr... kjenner at jeg ble irritert på dette. Men men..

*letting it go*

Skrevet

skikkelig dårlig gjort, håper gutten din ikke blir syk:)

du har oppdratt gutten din til å bli en høflig og snill gutt, d skal du ha:)

kan vel trygt si at hu mora der ikke tenker lenger enn nesa si! herregu!

måtte bare si noe.

da vi kom hjem fra ferie var d 17- , og vi ringte og bestilte taxi, sa fra om at vi måtte ha barnestol til ungen. spurte hvor lang tid d tok, å han sa 12-13 min og spurte så om vi ikke hadde en plass og stå inne, han var bekymret over at vi måtte stå ute en lite kvarte med gutten vår:):) så omtenksom=) og så hu som er mor? så er hun så kort!?? nei!jeg hadde blitt irritert jah!

Skrevet

Ja, får håpe han ikke blir syk. Sendte han rett i dusjen, der sto han til alt varmtvannet var dusjet opp.. hehe..

Det var litt tankeløst av moren, må si det.

Så omtenksomt av taxisjåføren å spørre om dere hadde et sted å vente da! Noen tenker litt lenger enn nesa heldigvis:)

Skrevet

d er sikkert poengløst å si noe til henne, men tror fader jeg hadde gjort d uansett. neste gang jeg hadde møtt henne bare sakt d rolig at jeg ble litt lei meg nå gutten min hadde stått og ventet så lenge med din at du ikke kunne vise litt omtanke og svippet han hjem'?? han var varm da han valgte og vente og kunne fint jogget hjem da, men etter å ha ventet så lenge og blitt kald, reagerte jeg faktisk på at du ikke tok deg tid og kjørte han hjem..

vet ikke om jeg hadde turt egentlig og om d hadde vært noe vits, men jeg blir opriktig lei meg når jeg hører sånt. d hadde jeg ALDRI gjort, jeg hadde "tvunget" han til og satt seg inn jeg:) hehe..hadde ikke brydd meg om d tok en stund og kjøre engang... dritt kjærring!!

Skrevet

stakkars:( får vondt av han jeg:(

lag en kopp kakao og gi han noe godt, teppe og film i kveld:):) hehehehe... jadda jeg er en "smart" mor....hehehe:)

mine barn kommer til og ende opp med å stå ute og fryse med vilje for å komme hjem til kakao og boller:)

hilsen mor som føler med et kaldt barn:)hehe

Skrevet

når jeg tenker mer på d blir jeg fly forbanna!! kan tenke meg hvordan d var for sønnen din, står der og venter, hun kommer, han hopper inn og hade bare!!

gutten din står igjen og ser bilen kjøre, iskald!! han tenkt jo kanskje at d var en mulighet og få sitte på stakkars....

skikkelig sur jeg nå:(

Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg kommer til å si noe, men jeg har som jeg nevnte sagt at gutten vår skal gå rett hjem etter trening heretter.

Jeg tror ikke gutten vår forventet å få sitte på, men det føltes nok ganske kjipt å stå igjen i kulda når han hadde vært "god kamerat" og ventet sammen med ham.

Men ufint var det:(

Skrevet

skikkelig ufint... håper han slipper og oppleve d igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...