SugarIntheMorning Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Hva tilsvarer en C i det gamle systemet der 1 var stryk og 6 var strålende?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 For det første var det omvendt: 1 var beste karakter og systemet gikk bare til 4.0 som var siste ståkarakter, 4.5 var stryk. For det andre går det ikke an å regne direkte om. Enkelte institusjoner opererer med C som laud (dvs ca 2,5) mens andre opererer med B som laud...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 På gymnaset var 1 stryk og 6 best. Da jeg gikk på skole i USA, var karakterene A, B, C, D og F - hvor A var best og F= failed. Utfra dette vil jeg si C er en plass mellom 3 og 4... Blir jo ikke helt riktig, men sånn noenlunde...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 På gymnaset er 1 fortsatt stryk og 6 best. Og bokstavsystemet har ingenting med karakterene fra gymnaset å gjøre. På matematikk er det ca sånn: A: 90% - 100% B: 80% - 90% C: 60% - 80% D: 50% - 60% E: 40% - 50% F: 0% - 40% Dette er etter hukommelsen, noen år siden jeg leste listen nå.
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 En C vil vel tilsvare en 4 slik du tenker.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Men man KAN ikke tenke sånn. En C er mye bedre enn en firer om du skal sammenligne med gymnaskarakterer, noe man ikke kan gjøre siden det er to fundamentalt forskjellige karaktersystemer! I høyere utdanning tilsvarer en C noe mellom 2,4 og 3,0 hvis man på død og liv skal gjøre om, alt ettersom hvilken linje institusjonen har lagt seg på.
SugarIntheMorning Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2010 OK:) Takker for svar, selv om dere ikke er helt enige. Er nå uansett blitt klokere enn jeg var! Grunnen til at jeg spør er at mannen min tar et høgskolefag nå, og ingen av oss kjente det nye systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå