Gå til innhold

dummeste innlegg jeg har lest i år!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde være en selvfølge at man ikke plasserer unger med møkkete sko i vogner der folk legger maten sin. Det har ingen ting med å være hysterisk å gjøre, det går på sunt vett og folkeskikk.

Skrevet

enig med hi her.... dummeste innlegg jeg har lest også=)

Skrevet

Syns ikke det var så dumt jeg.

Selv har jeg ikke tenkt over det. Å jeg setter gutten min nedi handlevogna om han vil sitte der.

Men når jeg tenker meg om, så er det jo rett som vedkommede i linken sier at det rett og slett er ekkelt.

Men men, får finne meg ei reklameavis i butikken heretter å legge nedi korga, før jeg legger maten min der:) Enkelt og greit, og ingen mer surmuling:)

Skrevet

Det er da innpakkning på all mat vi kjøper så hva er det å bry seg om?

Skrevet

herligfred.. skifter alle ut innpakningene på ting?

feks smør og margarin... setter dere det inn i kjøleskapet med original papiret på? dere kan ikke vite om de som har satt inn varene i hylla har mistet dette i bakken..

når det kommer til brød så hiver jeg alltid innpakninga og legger det i pose så det ikke tørker ut.

det er nok mange basiller og skitt som man ikke tenker over..

Skrevet

Da jeg jobbet i en matbutikk kom det en gang en kunde inn i butikken, bærende på en stor, hårete hund. Han plasserte hunden stolt oppi handlevogna og trillet av gårde. Da måtte vi selvsagt gi beskjed, hunder skal ikke engang inn i butikken, såfremt det ikke er en førerhund.

Men jeg irriterte meg ofte over de som satte møkkete unger i handlevognene også. Helt til jeg fikk barn selv, 2 barn, og måtte handle alene med dem. Når minsten var baby lå han i babysetet på handlevogna, mens frøkna som nettopp hadde lært å gå ville gå OVERALT! Da reddet handlevogna meg...

Konklusjon: det er litt ekkelt, men veldig praktisk.

Skrevet

enig med hi. Hadde aldri tenkt over det engang før jeg leste det her... selvfølgelig går ungene rett i vogna hvis d trengs. De som vil være sure får bare være det. Er uansett veeldig sjelden at ungene mine er fulle av skitt når de er med på handletur :P

Konklusjon: slutt å syte!!!

Skrevet

men det er vel veldig mye bakterier på hendene til folk, og på innpakningen til maten også. Leste en undersøkelse nylig som konkluderte med at det var sykt mye bakterier på 'ting man frakter maten rundt med i butikken når man hadler.' Men mest var det faktisk på de små handlekurvene med hjul (ikke vognene) så da er det vel kanskje ikke barna som er den farligste bakteriesprederen her?

Egentlig er jo dette et problem fordi butikkene ikke har, eller ikke har gode, rutiner på vask av dette utstyret i det heletatt

Skrevet

det som forbauser meg er at mange har lagt ut link for en stund tilbake på at det var så grusomt at barna løper rundt i butikken... men å sette de i handlevognen blir tydelig heller ikke akseptert blant noen..

da lurer jeg på hvor i huleste skal vi ha alle våre barn da...det er tross alt de som tar vare på landet vårt når vi er for gamle..kanskje de blir like ille som mange her...at de gamle blir satt bort...pga alle bakterier som følger med de gamle...

nei..litt må vi tåle.. ellers kan vi ta med anti-bac til hendene og vaske hanlevognene med det hele...eller ha med ett eget nett som vi putter varene i dersom det er så ille med barn i vognen..

Skrevet

Synes rett å slett at det blir for dumt at man ikke skal ta med seg små barn på butikken siden det er noen som er over hysteriske.. Det vil være bakterier hvor enn vi går.. Jeg har aldri hatt Mine unger med på butikken hvis de har vært møkkete, men jeg er av den personen som pleier å kle de og vaske de hvis vi skal ut..

Ja er dere super hygeniske så regner jeg med at gulvene er støvfri og helt bakteriefritt så ikke krypende barn får i seg noe smuss...

Hallo, alle har godt av bakterier.. Det er trossalt det vi blir sterkere av!!

Skrevet

jobber i butikk og vi har søppel,fruktavfall osv i de vognene. så rene er de ikke! og sånn er det i de fleste butikker.

så et par sko fra eller til gjør nok ikke store forskjellen.

Skrevet

Jaja, du har sikkert mye igjen å lese "oppleve" i år :o)

Skrevet

Hysteri fra ende til annen, det er masse bakterier og dritt på håndtaket på handlevognen også - vasker dere det med sprit?

Vask av innpakningen til smøret eller pålegget når dere kommer hjem da, eller ta med dere et teppe eller en avis å ha i bunnen.

Skrevet

Hva med det som står på gulvet på butikken? Skal vi ikke kunne sette det i vognene heller. Nå tenker jeg på store potetsekker, hundemat osv. Ikke gått å si hva slags baselusker de har fått med seg under frakt og etter at de er plassert på gulvet.

Og hva med de som setter tomflasker oppi handlevognene? Mange tomflasker detter ut av posene og det blir ofte ølsøl og diverse.

Enn med alle damer som setter vesker, bagger og sekker oppi vognene? De har jo ofte blitt satt fra seg på bakken, gulvet på kafeen, bussen osv.

Skrevet

Dummeste jeg leste i fjor, var nok hun som mente at det ikke var rart om mannen var utro hvis kona var "bare" husmor. For da var hun så kjedelig, og de kunne umulig ha noe interessant å prate om rundt middagsbordet. Derimot er ei kone som jobber ute blandt folk mye mer spennende, og selvsagt mindre utsatt for utroskap (sarkasmen lenge leve)

Den personen kjenner enten kun kjedelige hjemmeværende, eller har vært sammen med menn som har vært utro mot henne når hun var hjemme, og innprentet hjernen hennes med at dette var grunnen.

Hadde min mann vært lege, og jobbet på patologisk avdeling (dvs med døde mennesker) ville jeg slett ikke sittet og hørt hva han hadde opplevd på jobben den dagen rundt middagsbordet.

Derimot ville jeg elsket å høre hvordan dagen hadde vært om mannen min var hjemme sammen med våre elskelige barn, og oppdatert meg om alt det spennende de hadde opplevd sammen den dagen.

(Man kan finne på masse rart og spennende som hjemmeværende)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI. Dette var noe av det dummeste jeg har lest.

Men det absolutt dummeste innlegget jeg har lest hittil, var for par år siden. Da en mor (2 barnsmor) ikke skjønte hvorfor guttungen hennes fikk vondt i magen, når han fikk saft, juice, melk etc. som tørstedrikk om natten. Han fikk alt utenom vann. Og dette var 2. barnet hennes. Det skremmer meg.

Skrevet

Å fortelle hverandre hva man har opplevd i løpet av dagens går sjelden ut på å fortelle om jobbsaker. Jeg jobber med kontrakter og jus, og min mann, som jobber med noe mye mer praktisk er ikke overvettes interessert, forståelig nok. Men jeg har jo et liv utenfor hjemmer, der jeg treffer mange mennesker, har interessante samtaler og diskusjoner og oppleve rmange ting. Det samme gjelder nok patolog-ektemannen i eksemplet.

I lengden er bærsjebleier, klesvask eller turer til lekeparken litt lite stimulerende å høre om, så samtalene rundt middagsbordet mellom en hjemmeværende og utearbeidende vil nok i stor grad dreie seg om hva mannen har opplevd...

Skrevet

Jeg har vært hjemmeværende i flere år. Har faktisk aldri til dags dato hatt problemer med samtaler rundt middagsbordet. Dreier seg heller ikke om hva vi har gjort hjemme til enhver tid. Jeg er et allsidig menneske med mange interesser, og tankene dreier seg aldri kun om familien.

Må man snakke om en viss ting hele tiden rundt bordet altså?

Mine barn er så store nå at de styrer samtalene, og makan til humoristisk gjeng.

Skrevet

Jeg holder en knapp på barn vs. hest-innlegget fra i dag.

Skrevet

Mulig DU ikke har hatt problemer, men det kan vel hende mannen din har hatt det (selv om han selvsagt ikke vil innrømme det)

Skrevet

da har ikke du lest mye her inne

Skrevet

Ha ha ha. Det dummeste innlegget jeg har lest på lenge er dette. Året har knapt passert med 4 dager. Dust! Skjønner jo at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen....

Skrevet

Fælt så kranglete du er, anonym 18:24. Jeg gidder ikke høre et pip om jobben til mannen min. Han har gjort så mye rart, og har en jobb som gjør at jeg blir kvalm hvis han kommer hjem med sine erfaringer. Og han vil ikke høre om mine daglige sysler.

Men dette vet jeg litt bedre enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...