Gå til innhold

Gir dere allergi medisin til barn med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har no lest to stk som gir ungene allegi medisin.

lurer på om det ligger noe mer bak?

hudlegen har aldri nevt dette for oss.

vi har en allergi medisin hjemme, og den skal brukes om hun får i seg egg,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis utbruddet er veldig ikke og kløete får hun Phenamin. Alt etter behov...

Skrevet

veldig ille skulle det stå da...

Skrevet

Nå har ikke mine barn ekstremt utslett så her bruker vi ikke noe med. ved siden av kremene nei.

Det kommer vel an på alvorlighetsgraden. Mange som har atopisk eksem uten store plager også...

Skrevet

Ja, gutten min får Phenamin eller Polaramin før leggetid hver kveld. Har fått det siden han var rundt året. Tar pauser med jevne mellomrom. Han har ikke mye synlig eksem, men har hatt store søvnvansker siden han ble født, trolig mye på grunn av kløe.

Skrevet

Vi har allergimedisin (phen..ettellerannet). Denne er kløstillende og vi har dermed fått den på resept. Brukte den mye før, men eksemet blir stadig bedre(med rett behandling) så nå har vi vel ikke brukt den på ett halvt år tenker jeg.

Skrevet

Her gir vi det, for det er sååå tydelig at det er tomat/sitrus som gir de værste utbruddene.

Skrevet

Det e ekstremt ja.

blod på lakenet.

hud som er borte på fingrene.

hun har eksem over alt, tilogmed i hodebunnen,

tøff og flassette hud, kan ikke bruke same klede 2 dager.

klør mest om natten,

hudelegn har sakt at hun kommer ikke til å vokse seg ifra det.

men aldri hørt at hun kan få allergi medisin.. hmm.. det må vurderast.

-gjør den slik at det ikke klør da?

Skrevet

Phenamin tar vekk kløen (eller, litt av den i hvertfall), fungerer veldig fort syntes jeg. datteren min får den hvis hun klør veldig og det ser ut til at den virker. Man blir veldig trett av den da, prøvde selv litt da jeg var på besøk hos noen med katter (er allergisk), merket ikke allergien-og jeg er super allergisk men ble kjempetrett!

Skrevet

Mi jente får Zyrteck på kvelden når hun klør mye. Hun blir roligere og hun sovner fortere. hun klør mest om kvelden når hun skal legge seg og får ikke ro i kroppen, så derfor hun får dette. Legen vår som gav oss en annen allergimedisin å prøve (en flytende som vistnok skulle ha bedre virkning for de med atopisk eksem) men denne syns vi ikke virket, men Zyrteck virker bra syns vi. Jenta mi er nå 7 år, så nå pleier hun å si ifra selv når hun trenger, noe som blir sjeldere og sjeldere.

Vi har vært hos hudlege og hun sa vi skulle bruke den allergimedisinen vi syns hadde best virkning.

Enkelte allergimedisiner brukes som sovemedisin, men da er de ganske sterke. De man får uten resept og de som er for barn gjør de bare litt trøttere, altså de får ro i kroppen. Så når hun ikke klør om natta, har hun minimalt med utslett. (da også kombinert med smøring, den følges uavhengi om hun har eller ikke har sår på proppen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...