Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 nå er det sånn at vi satt å spiste hjemme hos familien til min samboer,og de har ei datter på samme alder som min datter . Det satt andre folk der også,de bemerket flere ganger håret hennes,langt til stumpen tjukt å krøllete. Plutselig sa faren til henne andre jenta surt" er mange som har sånt hår." Tåpelig synes jeg ,jeg hadde ikke blitt sur hvis en annen unge blir snakka pent om. Men skjønner at blir litt for mye da det alltid blir bemerka at min datter er pen og pent hår,og dems datter ikke ,ikke noe gøy for meg heller da jeg merker de begynner å bli spydige mot min datter..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Min datter har fått høre mye det samme. Og voksne folk har sagt at de vil ha henne med til frisøren, for å kunne vise hvilken farge de selv vil ha. Hun vet hun har vakkert hår, og jeg har faktisk bedt folk slutte å si dette. Så mitt råd er å stoppe de som sier slikt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 takk for råd ,ja jeg må nok få stoppet det ikke koselig ,og desutten blir unger innbilske ..men hva skal jeg liksom si da når de hele tiden bemerker det og de samme folkene sitter der hver gang huff ikke lett.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Ble sikkert for sårt for denne faren, så han ikke klarte å styre seg. Du får heller bære over med han. Men det er jo litt ubetenktsom av voksne folk å sitte skryte og rose ett barn for en og samme ting hele tiden, om ingen roste det andre barnet for noen ting som helst. Så kanskje om det er flere barn tilstede kan du være den som roser andre sine barn for ett eller annet, når noen roser di datter:) Det kan være alt ifra hvor snill dem er, eller hvor fin kjole hu har. osv osv.. For å jevne ut liksom:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Har man ikke problemer finnes det alltid en måte å lage problemer på..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Herregud - når hele gjengen har rost det der håret opp i skyene kan jeg godt skjønne at han ble lei. Tåler du ikke å høre at datetren din har vanlig hår? For det har hun antakelig, nemlig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Sikkert litt sårt for deres datter, hvis hun er så stor at hun kan forstå. Synes det er en uting å kommentere barns utseende i tide og utide jeg da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Ja jeg er lei komentarene og vemmelig pga av hun andre lille søte jenta ,datteren min begynne rå bli iritert ,hun himler med øya når noen komentere håret.Til og med mannfolk i butikken kommer bort å sier for en søt jente flott hår.Faen blir nesten forbanna jeg ... Hun var i foreldre og barn utgaven i 09.2005.29m årgang. Samme håret nå men langt ned til stumpen. Men herregud mange unger som har sånt hår da :-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Hvorfor klipper du ikke håret hennes, fletter det e.l. da, hvis både du og datteren din er SÅ lei av kommentarer?! Jeg tror du egentlig ønsker denne oppmerksomheten, siden du legger ut detaljer om hvor vi kan se bilder av håret hennes. Hun er heldig hvis hun har så fint hår at "alle" kommenterer det, men det går an å gjøre det litt mindre "prangende" sånn i hverdagen, hvis det er et problem å få høre det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 ja hun har alltid flette,men nei ønsker ikke denne oppmerksomheten ,men bare at folk skal se at hun har ikke så fabelaktig hår som folk skal ha det til ,hun er en vanlig jente med vanlig hår.Blir feil mistolket jeg..
Anne-B. Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Jeg syns det er litt utidig at man stadig vekk skal skryte av kun det ene barnet, enten det er foreldre eller andre som gjør det. Hos oss er toåringen en liten sjarmør som vinner folks oppmerksomhet uten å gjøre noe for det, mens storesøster må jobbe mer for det. Jeg skjønner at folk fascineres av henne, men man blir faktisk lei av å høre hvor artig og sjarmerende og for seg den ene ungen er, og så blir den andre glemt. Da er det ikke rart at den andre lager sprell som ikke alltid slår an for å bli sett. Faren til den andre jenta har helt rett, det er mange som har sånt hår. Vakkert hår er heller ikke verdt noe i den store sammenheng, og litt trist for ei lita jente at håret skal knyttes så sterkt opp mot hennes identitet. Hun er ikke håret sitt. Og det trenger ikke å være misunnelse fra hans side, kan tenke meg at han rett og slett ble lei av gnålet. Men vær stolt av jenta deres. For hennes egen del bør dere prøve å dempe hårskrytet. Det er tross alt bare hår.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Takk for svar ,det er jo bare hår.Jeg er drit lei gnålet til folk ,selv om noen her trur at jeg vil ha oppmerksomhet men er ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå