Gå til innhold

Hva slags kamera anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å kjøpe meg nytt kompaktkamera. Har et speilrefleks, men ønsker meg et relativt lite som er greit å ha med overalt, evt. så lite at man putter det i lomma.

Da jeg har et bra kamera tenkte jeg ikke legge masse penger i dette, toppen 2000,- - 2500,-.

Leter meg i hjel på diverse best i test men tenkte jeg skulle høre med dere. Hva slags kamera har du og er du fornøyd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et canon ixus 110-IS som jeg er kjempefornøyd med. Tror det ligger på et sted i underkant av 2000,-

Skrevet

har selv kjøpt meg kompakt nettopp, etter litt prøving, (takker elkjøp) så endte jeg opp med canon ixus 95 is. Kjempe fornøyd, tar bildet i det du trykker, bra bilder blir det også. betalte vel 1700kr ca med minnekort til.

Skrevet

Fikk ett av mannen til jul, Olympus mju (Vet ikke helt modellen)

Anbefaler i hvert fall å bruke lang tid på å sjekke hvor kjappe kameraene er til å ta bilder. Enkelte kompaktkameraer er treeeige... Og da hjelper det ikke om det tar gode bilder når barna for lengst har gått ut av motivet. Det kameraet jeg fikk er kjapt i hvert fall! (Ikke som speilrefleks, men kjapt allikevel)

Skrevet

Canon sine ixus kamera med 3tall vil jeg anbefale. De med 3 tall gir bedre bilder enn de med 2 tall, der får man oftere dårlig fokus på bildene. Ikke slik som man ser ved første øyekast, men zoomer man eller forstørrer så ser man det tydligere. De med 3tall er litt dyrere, men må si det er verdt prisen. For får man ett bra bilde av barna man vil forstørre er det synd om det blir uklart når man forstørrer.

Canon sine kamera med 3tall har vunnet og kommet blandt de beste på de fleste tester i mange år, så de holder veldig gjevn kvalitet. Enkle kamera, som for oss har vært veldig holdbare også. Ungene har brukt det masse, og har endel turer i bakken for å si det slik. Har funnet ut at ungene tar masse bra bilder, og spennende bilder (må bare slette ørten bilder mellom de bra)

Min far har ett slikt kamera på jobb også, og han jobber i annleggsbransjen så det har fått velidg røff behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...