JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Før de vurdere å før meir permisjon over på far - og før de skryt meir av hvor flott det er for fedre i dag så må de gjøre noe med kravene til SJØFOLKET!! Min mann jobber på supplybåt og har søkt m 2 uker fritt av sin neste utr ut ( da det ikke er sikker jeg har født enda før han skal ut igjen ) Og JADA - han kunne få fri - MEN da måtte han ta fri hele turen uten lønn + att han heller ikke fikk lønn får de 4 ukene etter, som er frituren(avspassering etter ombordturen) Hvordan mener de vi skal klare oss 2mnd UTEN lønn. Blir jo tvunget til å velge JOBB. FAN og så sur og lei meg jeg blir.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Dette forstår jeg at er frustrerende! I sånne tilfeller er jeg FOR sykmelding!
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2010 huff ja - men ikke bare å komme frisk som en fisk til legen og bli sykemeldt.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Kjenner ei som var samme situasjon. Mannen kunne godt få fri, men på samme betingelse som din. Og permisjon, joda det kunne han få når han var på land alikevel. Haha. Synes det er en skandale til at enkelte blir "tvunget" til mer perm fordi det er så viktig at babyen knytter seg til pappa også. Men så er det en del som faller utenfor, der mor går på trygd eller annen måte ikke har opptjent rett til fedrekvote, samt sjøfolk og sikkert andre også. Er det ikke like viktig at de blir kjent med barna sine kanskje. Nei vet du hva, de som sitter å bestemmer kan ikke se for seg at folk har andre jobber enn 9-4 på et kontor (de lever jo i sin egen lille boble). Uansett, poenget var at legen til henne jeg kjenner sykemeldte mannen for at han kunne være hjemme. Riktignok skulle de ha tvillinger som ble tatt med keisersnitt, så hun KUNNE jo ikke gjøre alt alene. Så var enten å sykemelding til han, eller la henne gå hjemme alene med tvillinger rett etter et keisersnitt. Helt utrolig at det ikke finnes noen gode ordninger for slikt. De er jo sikkert ikke de eneste! Ville iallefall ha snakket med legen om mulighetene for å sykemelde mannen din. Kan jo hende han/ hun er villig gjøre det på psykologisk grunnalg. Er jo folk som blir sykemeldt pga samlivsbrudd ol, så hvorfor ikke for å avlaste deg etter en fødsel? Er jo verdt et forsøk. Så kan du jo true litt med at du er nedstemt og frykter fødselsdepresjoner osv og at du MÅ ha avlastning når bebbisen kommer..
rødt&blått Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Ja, sånn er ikke systemet vanntett.. Hadde nok gått for sykemelding til gubben om ikke dere har barn som blir syke og han kan bruke sykt barn-dager.. Kjenner kun en sjømann og der fikk dama overført hele fedrekvoten pga arb.tidene og pendlingen hans. Han jobber 2-3 uker i strekk, noen ganger mer. Da tok han ut ferie når dama skulle føde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå