Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Lurer på hvordan det er med opptjening av foreldrepenger mellom babyer? Er i permisjon med snuppa nå (snart 8 mnd) og har egentlig aldri tenkt at jeg skulle få to tette... Men ser at jeg og sambo snakker mer og mer om det for tiden... Ikke snakk om enda, men jeg har alltid tenkt at jeg må tilbake i jobb i minst 6 mnd før jeg kan gå ut i permisjon igjen... Vil jo ikke ha 80 % av 80 %... Men er det sålenge man har inntekt de siste 6 av 10 mnd, så blir summen regnet utifra siste mnd eller no? Så sålenge jeg jobber fullt en mnd eller to så går det greit ? Bare lurer
akvarangen Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 For å ha rett på foreldrepenger må du ha vært i jobb i minimum 6 av de siste 10 mnd. Foreldrepermisjon regnes som jobb, så det går helt fint. Når det gjelder stønadsbeløpet, skal stønaden som hovedregel erstatte den lønna du ellers ville fått - derfor beregnes den vanligvis ut fra den lønna du mottar måneden før du går ut i permisjon.
2Gull09♥11!! Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Var det jeg tenkte! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå