Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Er dere flere her som er avhengige av sjokolade? Har som nyttårsforsett å slutte å spise snop, kun en gang i uken, kan velge selv når. Men det første jeg tenker på når jeg våkner er sjokolade. Jeg ammer. Flere som meg, og som har gode tips til hvordan jeg kan bli kvitt sjokoladesuget?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Spis mer mat, bytt ut sjokoladen med frukt og grønt. Jo mer vanlig mat du spiser, jo mindre sukker vil kroppen ha behov for. Altså, mener ikke at du skal overspise, men frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds er bra. Jeg overspiste sjokolade før, og spiste nesten ikke vanlig mat, etter at jeg la om kostholdet så er ikke sjokoalde\sukker behovet der lengre.. Spiser det kun i helger nå, nesten ikke da heller.. sjekk om du har sink mangel.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Hei! Da jeg ammet var jeg også helt GAL etter sjokolade.. Klarte ikke slutte heller.. Jeg gikk ned ALT jeg hadde lagt på meg i sv.skapet 3-4 uker etter fødsel - men etterhvert som jeg ammet gikk jeg sakte og sikkert opp 5 kilo igjen:o) Nå er jeg gravid igjen -og kommer sikkert til å sluke sjokolade når jeg skal amme neste gang også! hehe... Lykke til, klem meg
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Det første du må gjøre er å virkelig bestemme deg for det og tenke ut hvilke resultater du ønsker av å ikke spise sjokolade mer enn en gang i uka. (hvis du, som jeg, spiste sjokolade hver dag vil du bli merkbart tynnere og føle deg mye bedre) Og hver gang du får lyst på godteri må du tenke på det resultatet du vil ha og hvor "renset" du føler deg etter noen dager uten. Det kommer ikke til å ta lang tid før du slutter å tenke på det hver dag, det er bare vanen som gjør du du fortsetter. Lykke til:)
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 var avhengig av sjokolade før ja. Etter at jeg begynte på atkins for å gå ned i vekt har sjokoladesuget forsvunnet. Men det kan vel ikke du gjøre da, som ammer=P Du kan jo evt spise en nutrilettbar/atkinsbar istedenfor sjokolade hvis du absolutt måååå ha. Og sukkersuget går bort etterhvert, om du legger om til et kosthold der du generelt sett spiser mindre sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå