tvillingj-83 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Hei! noen som vet om det om det går an å søke om lån i banken til oppussing???
Mamma til rakkerunge Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Kan vel refinansiere lånet du har fra før, eller ta et forbrukslån. Kommer vel an på banken, inntekt og verdien av huset i utg.pkt.
Jippiajajee Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Det kommer veldig an på hva markedsverdien på huset ditt er nå, i forhold til hvor mye lån dere allerede har tenker jeg.. Men kan du dokumentere at oppussingen vil øke verdien på boligen, helst økes med mer enn dere allerede har lån på, så skal det gå bra tenker jeg!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Har du ln fra før kan du søke om refinansiering. Ellers er det bar eå søke vil jeg tro, kan jo låne penger til det man ønsker om man har økonomi til det:)
tvillingj-83 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2010 Ok.. min venninne som lurer. og hun har ingen lån.. de bygde hus for 4 år siden og det er mannen hennes som tok opp lån til dette... altså huslånet står i han sitt navn;) ble litt rart skrevet men.... men hun sier hun har råd. tjener ca 15000 mnd. har jobb, men ikke fast... lar dette seg gjøre tro?
Ms Fixi Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 hvorfor skal hun pusse opp et hus som er hans da? hun får nok ikke lån på huset til det hvis lånet og huset står på han, da må hun ta et forbrukslån og det er dyrt
tvillingj-83 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2010 hun ønsker å forandre på noe.. husker ikke helt hva det var nå. mannen hennes sier det er greit men han vil ikke være med å betale osv og derfor lurte hun på om det fantes andre muligheter. kanskje hun heller bør snakke m banken om råd da... noen som vet noe mer ?? har ikke så mye greie på dette jeg;)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Hun bør nok snakke med banken. De vil nok gi henne gode råd. Men tviler på hun får noe annet enn et forbrukslån (noe som er kjempedyrt). Det enkleste måtte vel være om hun kjøper seg inn i huset og overtar halve boliglånet. Da kan de søke om refinansiering, og så får hun heller betale det beløpet som kommer utover det de har nå. Uansett synes jeg det høres ufornuftig å investere mye penger i et hus hun ikke er med å eie. Ryker forholdet har mannen fått økt verdien på huset, og hun sitter igjen med et lån som må betales..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå