Gå til innhold

Storebror liker ikke lillebror lenger sier han...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg tror han :ø(

Normalt? Minste er 2 år om 3 mnd og størte er 4,5 år.... Lille erter gjerne store, øsker å leke med han hele tiden, følger etter etc.

Har liten plass så ikke lett å få privatliv her, særlig ikke når minste nettopp har lært seg å åpne dører.. sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at man kan føle det sånn, men sånn har man rett og slett ikke lov å si her i huset. Det er ikke lov å si slemme ting om hverandre og at man ikke liker en annen person er ikke snillt å si. Sier heller at de kan si de vil være i fred eller noe. Oppfordrer selvsagt også til at de må leke fint sammen - noe de selvsagt ikke alltid gjør, hehe!

Hva med å ta fram en bok å lese for minstemann når eldste vil være i fred? Eller gjøre noe sammen med eldstemann som er bare for han?

Hos oss er de største guttene 3 og 5. Eldstemann har ofte venner på besøk - og da må de også leke med mellomste(i hvert fall ikke eksludere han) - noe som oftest går veldig bra =)

Ellers er sånt no bare noe man må bli vant til, trur jeg...jeg "hata" til tider storebroren min da vi var små, men er gode venner nå =)

Skrevet

Storebror på snart 4 liker vist ikke lillesøster på 17 mnd heller.

Liker vistnok bare babyen i magen.

Smiler av han og sier at jeg tror nok du er litt glad i lillesøster iallfall, og like etterpå kommer det en handling som beviser det til det fulle.

Tror dette er en periode mange storesøsken går igjennom. Det er vel en måte for dem å kunne bestemme litt og vise at de er størst.

Skal nok mer til enn litt mangel på privatliv for at søsken virkelig missliker hverandre.

Skrevet

Det er jo bare sånn det er i perioder :o)

Men jeg trur og det er viktig å gi den eldste litt privatliv.. aktiviser den minste litt så eldstemann og vennene får leke litt i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...