Gå til innhold

Pumping av mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før klarte jeg lett å pumpe ut 80-100ml på ti minutter etter at den lille hadde spist (var da 2-3 uker), har ikke pumpet meg siden, men begynt nå for å spare opp til grøten. Pumper like lenge, men er heldig om jeg får ut 20ml. Hva kan jeg gjøre? Den lille får selvfølgelig drikke så mye h*n vil, før jeg pumper meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt naturlig. Melkemengden har regulert seg til det den lille spiser slik at den lille får i seg den fete melken på slutten. Dermed har du lite til overs når du pumper deg rett etter. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å finne et tidspunkt på dagen der det er en stund mellom to amminger og pumpe da. Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er - får det f.eks grøt er dette en god tid å pumpe seg på.

En annen ting er å pumpe på natten/kvelden etter at barnet er lagt og før du legger deg. Ammehormonene virker best om natten slik at du vil få størst effekt/øket produksjon av å pumpe da.

Skrevet

Skal begynne å gi grøt, derfor jeg vil pumpe meg. Og nå i julen har vi kommet helt ut av rytmen, så den lille får mat når den selv vil. Men skal prøve å pumpe meg i kveld før jeg legger meg, eneste problem er at den lille ikke legger seg før halv ti selv. Men takk for tips. Vet du hvor lang tid det tar før produksjonen øker?

Skrevet

I følge ammehjelpen.no kan det ta alt fra to til tre dager til over en uke før du ser en effekt. Dette er skrevet til mammaer som pumper i all hovedsak. Vil tro at det vanlige i ditt tilfelle vil være to til tre dager ettersom barnet stimulere brystene i mellomtiden - vil tro det gjør det lettere å få opp produksjonen enn om man bare pumper.

Skrevet

Jeg har pleid å bare gi mat på en side av gangen. Bør jeg begynne å gi på begge til hvert måltid og heller ikke tømme de helt for å få opp produksjonen eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...