Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 gutten min er 8 mndr, men har siden han var seks måneder fått ca 150 ml til frokost, og det samme til kvelds... Resten av døgnet får han grøt, middagsmat, frukt, brødskiver osv.. Men, han er en stor gutt da... veier 11 kg... så helsesøster har bedt oss holde oss under 5 dl mme i døgnet..
mer enn bare mor Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 mini er snart 6 mnd og får 200 ml mme x 3 måltider, og så får han 1 porsjon grøt + max 100 mme til kvelds.. (den siste er mest for kosens skyld, og da sover han godt) drikker litt vann i løpet av dagen, men det er ingen hit. så det trener vi på etter hvert som vi begynner å innføre middager, evt flere grøtmåltider kommer vi til å redusere på mme.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Gir du mat før eller etter den lille sover på dagtid? Når er måltidene dine på dagen, ca kl slett?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 jeg har ei på 6mnd og ho får grøt når ho våkner og 120ml med melk en times tid etter..da blir ho lagt og sover en time eller to.derretter får ho bare et flaske måltid( klokka er da ca 1) så er det middagsglass i 15 tida etterfulgt av vann. så får ho grøt i halv seks tiden,blir stelt og så får ho 140 ml nan og rett i seng til senest halv syv. sånn har jeg gjort det med alle mine tre og det funger veldig bra.
mer enn bare mor Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Sovetidene her varierer en del, og det er veldig varierende hvor lenge han sover.. men dagene ser noen lunde slik ut: 7.30 : 200 ml mme tar seg gjerne en lur ca 9.30, og kan sove alt fra 1/2 time til 2 timer 11.30: 200 ml mme tar seg gjerne en lur enten kl 12 eller nærmere kl 14, avhengig av hvor lenge han sov på den første luren. 15.30: 200 ml mme noen ganger tar han seg en dupp på 1/2 time, men det er ikke alltid. Prøver å få det til hvis han har sovet dårlig før på dagen. 18.30 eller 19.00 (avhengig av hvor trøtt han er): 1 porsjon grøt + 100 ml mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå