Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg skal 1år fremover være hjemme med mine to barn på 3år og 5år. Nå lurer vi vel alle tre på hvordan dette skal gå.... Trenger gode ideer for hvordan vi skal få tiden til å gå uten å kjede oss (tenker mer på barna da). Hva skal vi fylle alle dagene med? Vil jo ikke sitte å se på tv hele dagen. Noen som selv er hjemme med større barn? Hvordan ser en hverdag ut hos dere?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har slike hverdagsbarn. Dem er med på klesvask, oppvask, gulvvask og alt kjedelig husarbeide. Vi spiser lunsj på kafe en dag i uken, den store ukeshandelen. Uansestt vær er vi ute minst en time om dagen. Barna bli i dårlig humør av skjermaktiviteter så dette bør hel klart unngås. Her brukes dette som belønning. Ellers baker vi en del. Her har vi også venner som er i samme situasjon, så vi har leke-sammen-med-kompiser-dager også. Alle her er glad i å klippe og lime, så vi lager mye fotoalbum og kort. Bursdagskort (er jo mange som har bursdag i løpet av året så greit med et lite lager)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Vi bakte, lagde presanger, snekret, lagde troll av stein som vi malte på, dyr av kongler, malte, tegnte, sydde, gikk på skattejakt etter kart, gikk på tur, dro på sykkeltur, ordnet inne, ordnet i hagen osv Litt slitsom tid for meg, men barna koste seg. Vil forøvrig anbefale denne: http://www.fava.no/site/kul_tur/mine_foerste_aktivitetskort
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Tusen takk for mange flotte ideer. Skal helt klart bruke både cafèdag og dette med klipp og lim:) Vi er myyye ute. Blir bare litt kjedelig for mor.....blir sikkert bedre til våren når ryggsekk og stormkjøkken skal frem. Baking skal vi gjøre mer av:) Takk for raskt svar! H.I.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå