Gå til innhold

Symfysemålet har plutselig gått ned....Fler?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31+6 i dag, og var hos JM nettopp. Da hadde symfysemålet gått ned, og jeg måtte komme tilbake til kontrollmåling om ei uke... Noen som har erfaring med dette?! Hun sa at forklaringen kunne være at hun og legen målte forskjellig da...Måtte følge med på aktiviteten i magen nøye fremover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde plutselig mål som gikk ned og da hadde junior i magen snudd seg på tvers fra å ligge med hodet ned..og da blir jo ikke målene så store..sier ikke at det er det som har skjedd med deg,men kan være en grunn..

ellers måler jordmoren og legen min forskjellig,merker at de begynner på forskjellig sted når de måler,men det er ikke mye forskjell det er snakk om!! Har no 19 dager igjen til termin og håper han er ferdig å turne snart i magen:)

lykke til fremover:)

Skrevet

Det kan være så mangt :-) har opplevd det selv!

Ulike personer måler alltid litt ulikt, babyen kan ligge ulikt fra gang til gang, babyen din kan ha lagt seg lenger ned i bekkenet slik at magen synker eller så har ikke babyen vokst siden sist.

Var sf-målet mindre enn forrige kontroll eller var det mindre enn hva det burde ha vært i forhold til kurven?

Uansett så virker det jo som om de passer godt på deg nå da! :-)

Skrevet

Han ligger med hodet ned, og er på vei til å feste seg... Jeg har alltid ligget litt over på kurven, og nå ble keg liggende midt på det grønne feltet om dere skjønner?!? Jeg synes jo selv at magen har sunket da, for nå presser ikke magen inni bh'en mer, og det er i grunn ganske deilig om jeg får lov til å si det ;) Jeg er ikke så bekymra egentli, for jeg regner med at det er normalt at sånne mål forandrer seg. Veit at mini har det fint inni magen siden vi måtte innom føden 2.juledag. Jeg fødte 5 uker før termin sist, og det kan jo være at det ikke er lenge igjen til han mini'n her vil ut heller... Vi får bare vente og se :) Men tusen takk for at dere svarte meg! Regna med at det hadde skjedd fler her inne, og det var litt godt å få det bekrefta... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...