Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38+1 uke på vei i dag og har begynt å pakke sjukehusbagen. Må innrømme at når jeg begynte med det så ble alt så mye mer virkeligere og så nærme :) kan jo skje når som helst nå, noe jeg med gleder er med på, er nokså så lei av å gå sånn nå. Litt usikker på om jeg har fått med alt jeg behøver/trenger.. noen som kan hjelpe meg å komme på ting som burde være med, både til meg selv og den lille.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til den lille:

-hjemreiseklær

-et par bodyer, strømpebukser og sokker

-smokk

-renseprodukter til navlen

Til meg selv:

-et par joggebukser, genserjakker, topper, sokker, truser.

-ammeinnlegg

-toalettsaker

-mobil lader

Skrevet

Når jeg lå på sykehuset med nr 1 savnet jeg store håndklær. De på sykehuset var så små.

Ullsokker. Brukte bare det, men hadde endel vann i kroppen som skulle ut, og særlig i beina. Da fungerte kun ullsokker syntes jeg da.

Og store gode boxere ikke minst. Måtte få en venninne til å kjøpe med noen til meg. Var godt å ha noe som ikke stramma over magen og som var plass til bind i tilegg.

Skrevet

tips:

Helsekortet

hårføhner(til etter toalettbesøk)

kamera+lader

nattbind(hvis du ikke får dette på sykehuset og ikke behøver de svære greine de har der)

tøfler

slippers e.l. til å dusje med(fotvortefabrikker på sykehuset)

litt penger til å gå i sykehuskiosken etterhvert

amme-bh

ørepropper(klarer du en som snorker hvis du må dele rom?)

dopapir(sykehuset har ofte stivt industripapir)

noen har med energidrikker til fødselen og litt mat, eller 'fordøyelsesmat' som svisker og fiber for å komme i gang etter fødsel.

Skrevet

dette har jeg pakket med:

-hjemreiseklær

-ekstra body, strømpebukse, sokker, sparkebukse, genser/jakke, lue, klorevotter

- smokk

vanligvis har de bodyer og sånn på sykehuset som du kan låne til babyen fram til dere skal hjem, men er vel forskjellig fra sykehus til sykehus... :)

til meg selv:

- morgenkåpe/badekåpe

- dusjsko

- joggebukser, t-skjorter, gensere, undertøy, sokker

- ammeinnlegg

- krem for såre brystvorter ( merka etter sist gang at det kom rimelig fort)

- toalettsaker, dusjsåpe, shampo

- fuktighetskrem

- lypsyl

- noe å lese på

- kamera og ekstra batterier

- mobillader

- gave til storesøster

Skrevet

De anbefaler vel at man venter med smokk til ammingen er godt i gang, og det er den vel sjelden når man er på sykehuset. Så smokken kan vel ligge hjemme?

Skrevet

Tro meg; det er mange som får bruk for smokken på sykehuset også så jeg har pakket 4 stk :-P

Skrevet

Drikkeflaske!! Jeg husker at jeg ikke orket å sette meg opp for å drikke mellom riene, så da var det greit å ha en drikkeflaske.

Skrevet

det så ut som jeg skulle flytte inn på sykehuset sist gang, det syns jeg rett og slett var flaut, så neste gang pakker jeg absolutt minimalt! og om jeg skulle bli værende lenger på sykehuset så får jeg mannen til å ta med ved behov :)

dette syns jeg var greit å ha med:

-joggeklær

-noe å sove i

-amme-bh m/ammeinnlegg og et par store hipsters med god tøyelighet (syns også det var helt greit å bruke nettingtrusene på sykehuset, disse er jo bare å kaste etter bruk).

-noe på bena når man går for å spise eller i gangen (ullsokker/tøfler), også greit å ha slippers på bena i dusjen.

-mannen min hadde ansvar for kamera, men det er nok kjekt å ha et liggende hos deg når han ikke er der.

-mobilen og litt kontanter

morgenkåpe hadde jeg med forrige gang men den ble ikke brukt, jeg syns det var bedre å gå i behagelige klær, også var det passe varmt på sykehuset der jeg var.

til babyen hadde vi med klesskift,bodyer og strømpebukser, men neste gang kommer jeg til å bruke det de har på sykehuset og bare ha med hjemreisesett :)

-hjemmestrikka teppe syns jeg var fantastisk å ha med meg!

-bilstolen tok pappaen med på hjemreisedagen

ellers er man ofte ikke så lenge på sykehuset, alt av kremer,bleier,smertestillende o.l finnes på sykehuset. jeg brukte ikke tutt før et par dager etter hjemkomst, men det er opp til hver enkelt :)

lykke til! (kan hende jeg har glemt noe, men dette er i hovedsak det jeg kommer til å pakke neste gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...