GuttemammaX3 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er ikke veldig flink til å strikke, men har i det siste avansert fra sokker, tovede tøfler og votter, til knestrømper i flettemønster (til meg selv), babyteppe i perlestrikk og til og med ei bukse til treåringen(enkelt mønster, pinner i str.8, oppskrift fra garnstudio). Har så lyst til å strikke en genser eller jakke i samme garn han kan bruke med buksa, men alle oppskrifter jeg prøver å lese meg gjennom gir jeg opp på halvveien, det er for mye jeg ikke forstår... Så, kan noen flinke strikkere legge ut en enkel og grei strikkeoppskrift på en genser i str 3-4 år, med uttrykk jeg forstår, med pinner str 7-8 så den står litt i stil til buksa? Da blir jeg veldig glad og takknemlig:)
Nagilimia Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Kan ikke du finne en oppskrift på feks garnstudio så kan jeg se om jeg kan oversette for deg?
GuttemammaX3 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2010 Åh, det hadde vært kjempefint:) Jeg skal finne en jeg har sett på nå med en gang....
GuttemammaX3 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2010 http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html Denne hadde vært fin, og ser ikke ut til å ha noen vanskelige detaljer... Men jeg faller fort ut om jeg prøver å forstå alt jeg skal gjøre:)
77modell Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er heller ikke flink å lese oppskrifter, men om jeg tar det skritt for skritt så går det berdre. Les det som står fram til første punktum gjør det. Å sånn fortsetter du oppskriften ut:) garnstudio har mye fint ivertfall:)
RockMyWorld Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Enig med 77 modell, sånn gjør jeg det også, og så forstår jeg litt underveis. Og hvis ikke så spør jeg i butikken (eller ringer mamma:-)) Vet ikke om du har sett de jakkene som strikkes i ett stykke? De er veldig lette og man liksom ikke feile. Vet ikke helt hvordan det blir med pinne 8, men det kan du regulere selv evt....
GuttemammaX3 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2010 oi, ikke rart, har visst limt inn feil link i farten før jeg måtte gå http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s12&d_id=7〈=no Jeg kommer meg nok gjennom oppskriften fra livet og opp, men får problemer rundt armer og hals:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå