NostraStoria Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har nå 4 dager igjen til termin, og ingen tegn til modning (JM sjekket forrige uke)..cervix på 2 cm som hun mente vil ta en uke pr cm før vi kan begynne å snakke om åpning! Altså jeg har nok 10 dager igjen.. Men så er jeg en utålmodig sjel som har veldig lyst å føde snart..hva anbefaler dere? Har nå begynt å hoppe i høyet og ligge til "marinering" Men får jo ikke gjort det hele tiden heller. Har hørt at modningsakupunktur er dyrt og funker bare for noen (for andre kan det være penger ut av vinduet). Lakersolje skal jo ikke tas hvis en ikke er moden, så har satt den på hold. Noen som erfaring med bringebærkapsler? Hva er dette og hvor kjøper man det? Er så sykt leeei nå, har bare å våkne opp på den dagen fødsel skal skje...skjønner ikke hvordan tiden kan gå så tregt nå på slutten. Ikke er jeg i stand til å gjøre noe særlig heller pga et lite samarbeidsvillig bekken.. Ser frem til fredag, time på sykehuset for kontroll og snakke om en eventuell igangsettelse.
NostraStoria Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 4. januar 2010 Ups, ser Tweak har et lignende innlegg, får ta en gjennomgang av det da
Isla verde Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Første gang jeg var gravid gjorde jeg "alt" som var av kjerringråd for å prøve å få ut snuppa. Gikk lange turer, småjogget, gikk trapper, vasket husvask og bakte og sto i, hadde sex så ofte vi orket, spiste sterk mat, spiste kanel og you name it! Snuppa kom 3 dager etter termin. Denne gangen gjorde jeg ingen av disse tingene, holdt meg mest i ro for hadde termin i dag og ville helst gå over nyttår. Men denne gangen kom gutten ei uke før termin. Så min erfaring er vel helst at babyen kommer når den er klar:-) Lykke til!
Elis84 Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg får modningsakupunktur gratis på føden. Jordmora der sa at hun ikke anbefalte å farte rundt for å få igang fødsel. Babyen kommer når den er klar, så slapp mest mulig av før fødsel sa hun til meg.
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Heisann:) Med min første prøvde jeg alt som var av kjærringråd og tips fra alle, men ingenting funket. Jeg gikk 14 dager over og ble satt i gang uten tegn til modning. Da jeg nå gikk med andremann bestemte jeg meg for å gå til akupunktur og det viste masse effekt. Var hos jordmor på kontroll 3 uker før termin og hadde ingen form for modning. Jeg skulle på sykehuset dagen etter for igangsettelses vurdering på grunn av kraftig bekkenløsning, og ville gjerne gjøre denne igangsettelsen enklest mulig. Jeg fikk time på dagen til akupunktur. Fortalte historien til dama som skulle sette nålene, og hun mente det da var greit å sette "hissige nåler":) Kom på sykehuset dagen etter, og legen kommenterer at: oj da.... moden og fin allerede. 2 cm åpning:) Så anbefaler de som tør og ønsker å gå til akupunktur dette med glere. Blir det flere barn på meg skal jeg gå til oppfølgende akupunktur hele svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå