Gå til innhold

plutselig litt småpanikk over klær til den lille..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min var nyfødt midt på sommeren så vi hadde stort sett bare en body på henne.. Hva har man så på disse nyfødte inne nå midt på vinteren da..? Har tenkt at ullbody og ull-strømpebukse må være det de har på seg.. Men kanskje noe mer..? Noe bukse og genser eller noe..? Huff..har litt for lite klær til denne gutten her tror jeg. Må nok handle mer.. Hva har dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter en gutt nå i januar. Har syntes dette med innkjøp av klær har vært vanskelig siden jeg er første gangsfødende, men jeg har kjøpt inn det vanlige som body, bukser, strømpebukser, sokker og noen genserjakker han kan ha utenpå bodyen.. bare kjøpt noe i str 56, ellers er resten av klærne i str 62, gjør jo ingenting om klærne er litt store i begynnelsen, de vokser jo så fort! :)

Skrevet

Har kjøpt en del ullbodyer og ullstrømpebukser denne gangen, men da jeg fikk novemberbarn i 04 og 06 hadde jeg nesten bare bomull hele vinteren. Gikk fint det også. Har litt bomull denne gangen også (Har måttet kjøpe en del nytt da jeg har to jenter fra før, men skal få en gutt nå;). Har uansett ikke tenkt å bruke både bukse og strømpebukse. Og iallfall ikke genser over bodyen. Det er jo varmt inne:) Synes uansett gensere er noe hærk på små babyer, da de bare glir opp bak når de ligger. Men det er meg.

Dessuten så er det jo fullt mulig å kjøpe klær etter at ungen er kommet også, også får man jo gjerne litt i gaver, så så altfor mye har jeg ikke kjøpt:)

Skrevet

Til min januargutt brukte jeg stort sett boddy og strømpebokse av bommull + strømpebukse. I tillegg pleide jeg å fulle han inn i et helseteppe. Venter ny januar baby, og har denne gangen gått til innkjøp av body/ strømpiser og sparkebukse i ull. Ser liksom for meg at det kommer til å bli litt mer farting denne gangen enn sist. Er noen nyfødte som reagerer på ull, så kan være greit å prøve med noen få plagg først. Så får man heller ha ull utenpå strømpebukse/body av bomull. Ville ikke ha kjøpt så mye i de minste str. se ann hva du bruker og hva du får, så får du heller supplere etterhvert.

Skrevet

Hei!

Jeg er andregangs og må si meg veldig uenig i det med at det ikke gjør noe at klærne er store i begynnelsen!!

Det tenkte jeg første gang og, og hadde nesten ikke klær i strl 50.

Når lille snuppa kom veide hun 3200 og klærne vi hadde med på sykehuset var i strl 56. Klærne var altfor store, hun drukna i dem! (gikk ned til 2990 til hjemreisen)

Det så virkelig ikke bra ut stakkars! De er jo så små i starten og det ser virkelig trist ut at de drukner i klærne sine!

Det ser litt mer behagelig ut med klær som passer og mener nå jeg!

Og strl 62 er nokså stort altså!!

Skrevet

Hei. Jeg har en januargutt fra før og får nå en til. Til førstemann brukte jeg stort sett bomullsklær. Gikk fint det. Da brukte vi bomullsbody og strømpebukse. Det er varmt og godt inne. Har kjøpt inn et sett i ull denne gangen, så ser jeg an etterhvert. Har en overtrekksbukse og genser i strikket ull + dress for vognturer o.l. Er fint å ha sparkebukse/gensere for å kle på den lille litt mer når man er på farten.

Skrevet

Hei!

Jeg er andregangs og må si meg veldig uenig i det med at det ikke gjør noe at klærne er store i begynnelsen!!

Det tenkte jeg første gang og, og hadde nesten ikke klær i strl 50.

Når lille snuppa kom veide hun 3200 og klærne vi hadde med på sykehuset var i strl 56. Klærne var altfor store, hun drukna i dem! (gikk ned til 2990 til hjemreisen)

Det så virkelig ikke bra ut stakkars! De er jo så små i starten og det ser virkelig trist ut at de drukner i klærne sine!

Det ser litt mer behagelig ut med klær som passer og mener nå jeg!

Og strl 62 er nokså stort altså!!

Skrevet

Mamman min sa at babyer bare skulle ha skjorte/body, bleie og teppe.. Var vist vanlig før.

Sa det sikkert for å bremse shoppingglad datter :) Hadde noen klær i 56 da datteren vår ble født. Jeg hadde til og med kjøpt en body i 44, som jeg fikk brukt for. Ellers kjøpte jeg en del i 50 den første uka. Tror det ble 3 bodyer og et par hele dresser/pysjer. Men brukte dem ikke mange ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...