Gå til innhold

kan ikke barn spise ukokte grønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en venninne en gang som ble sint på meg for at jeg gav hennes to år gamle datter et lite salatblad å tygge på når vi spiste middag. hun sa at barn aldrig skulle spise ukokte grønnsaker. Det har jeg aldrig hørt om. Er det tillfelle? Jeg synes det høres veldig spesielt ut. HUn er litt hysterisk også, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro. Det finnes jo så mye grønnsaker man ikke kan koke også sånn uten videre. som tomater, avocado og salat ogsåvidere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes litt voldsomt ut.

jeg har aldri hørt det der. Altså, jeg gir ikke min 5 måneder gammel datter råkost, men en 2åring hadde jeg gikk vanlige grønnsaker, rå som kokte.

Skrevet

ja ikke sant! Det var så rart. Godt å høre at det ikke var jeg som var rar. hehe.

Skrevet

Hæ? Så lenge barnet greier å tygge de rå grønnsakene så er det vel greit. En toåring kan fint spise tynne stenger med gulrot, kålrot og andre grønnsaker, mi jente har i allefall ingen problemer med det.

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Ja, jenta vår på 2 år spiser da rå grønnsaker hele tiden. spiser masse salat, taco osv, og får seg gjerne en liten gurot eller bit med kålrot om hun har lyst på noe å tygge på. Hun lever i beste velgående, og hadde det vært farlig hadde vel vi fått noe info om det... HS informerte meg bare om honning osv, og å være forsiktig med sitrusfrukter helt i begynnelsen.

Skrevet

ehhh - snuppa fikk en gulrot å gnage på da hun var ca 7 mnd og tennene var i anmars...

det er jo greit å vaske det først da....

Skrevet

Rå grønnsaker er jo til og med sunnere enn kokte grønnsaker så denne damen må være feilinformert!

Min sønn har egenhendig plukket sukkererter og andre deilige saker i hagen og spist dem, uvasket som vasket. Og han har ingen varige men!

Tomat og avokado er forresten pr definisjon frukt...

Skrevet

er det sant? hehe. oi det har jeg aldrig visst, at avocado og tomat er frukt. men alikevell du skjønner hva jeg mener. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...