Gå til innhold

Stellebord på bad vs babyrom


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg trenger innspill fra dere med erfaring på hvordan det er å ha stellebord på babyrommet istedet for badet. Vi bor i bygårdsleilighet og har ganske lite bad, så det er mulig vi må ha stellebord på babyrommet istedet.. Er det flere med samme problem her? Hvordan løser dere det? Er det veldig upraktisk å ikke ha vann i nærheten når man skal stelle babyen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg har stort bad, men har stellebordet på barnerommet likevel. Hun tar med litt vann i en balje inn på rommet. Der (på rommet) har hun jo alle klær, håndkler, kremer osv - så hun synes det er mest praktisk sånn. I tillegg kan hun holde den temperaturen hun ønsker på barnerommet jevn. Synes det ser praktisk og fint ut. Der har hun også litt leker og en uro som henger over stellebordet, noe som ville vært upraktisk å ha på badet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha stellebordet på den lille sitt rom, grunnet liten plass på bad. Det eneste upraktiske jeg har tenkt er det med vann. Men har også tenkt på å kjøpe en liten balje å ha vann i ved stell. Så tror det blir bra jeg, kommer nok ann på hva man innstiller seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig smak og behag, men selv kunne jeg ikke tenkt meg å ha stelleplass noe annet sted enn på badet. Upraktisk og tungvint å alltid måtte passe på å ta med seg vann ol til stellet, pluss at vi aldri har en så høy temperatur noe annet sted enn på badet. Er opptatt av at det skal være en kosestund, og at det skal være varmt og behagelig for den lille å ligge naken en stund.

Et lite tips hvis du har liten plass på badet er å ha veggmontert stellebord som vippes ned når det skal brukes. Kjempe praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Hvis man har muligheten er det nok mest praktisk å ha stelleplassen på badet.

 

Og man trenger jo ikke å ha plass til et helt stellebord på badet for å ha stellestasjon der. En stellematte oppå en vaskemaskin eller på disken ved siden av vasken funker helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi pusset opp badet for en tid siden, hadde da stellebordet på babyrommet. det funket sånn fordi det måtte. det ble til at jeg skiftet tissebleier på stuegulvet alikevel....

er ikke så greit å ha soverommet så varmt som på badet, og dette med vann ble noe styr!

jeg har stellebordet på badet og vil forsette med det!

men har en ikke noe valg med plassering av stellebord så er det vel ikke så mye å tenke på, da blir en vant med slik det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill! :)

Resultatet blir stellebord på bad selv om det blir litt trangt.. Har kjøpt et lett som kan flyttes på, så nå får vi bare se hvordan det blir å fungere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smk,

 

jeg har også et bittelite bad, men tror jeg har lyst på stellebord her jeg også, som da må stå inne i dusjen til vanlig og flyttes ut når vi skal dusje.. Hvilket stellebord kjøpte du/fra hvor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kommer til å ha hovedstasjonen på barnerommet. Litt fordi det også er enklere å justere lyser der.. kjett å dra minsten inn i flombelysning om natten om det må til... men vi har også et ligge underlag på badet for enklere stell..!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha stellebord på badet pga lite barnerom. I tillegg er det en ekstra benkeplate der inne med skuffer under, som kan brukes til stellebord.. Men - ei venninne hadde stellebordet på barnerommet, og det var null problem. Hun hentet alltid vann i en liten bolle før hun stelte. Og lukten etter bleiene tar du jo med ut igjen:) Bleiebøtte er ikke praktisk hvis du skal stelle på rommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et stellebord fra Babyshop, men husker ikke helt hva det het. Det kan slås sammen, og så var det med badebalje og stellematte til å ha oppå. Koster ca 1000 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellebord på badet uten tvil! Varmt og godt og vann i nærheten. Hadde det med nr 1 også selv om vi hadde lite bad. Har nå flyttet inn i nytt hus med større bad og dimmer på lyset på badet så det kan skrues ned når den tid kommer og vi må opp om natten å skifte bleie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...