TinaP Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg sliter med svimmelhet og lavt blodtrykk. Av og til er jeg redd for å kjøre bil. Drikker mye vann. Spiser normalt. Noen tips til å få opp blodtrykket?
Fifrildi Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Har drevet og fått lavt blodtrykk selv og vært en del svimmel. Jordmor sa "drikk mye vann", men siden jeg fra før drikker mellom 2 og 3 liter daglig har det ikke vært noen løsning å drikke mer Spiser ofte for å være sikker på at ikke blodsukkeret dropper i tillegg og har begynt å gumle lakris. Lakris skal ikke spises av folk med høyt blodtrykk fordi det kan øke blodtrykket ytterligere, så jeg tenkte det var verdt et forsøk. Nå vet jeg ikke om det er all hvilingen i ferien, det stadige inntaket av mat eller lakris som har hjulpet (eller om blodtrykket bare har økt av seg selv), men føler meg mye bedre og mindre svimmel enn for noen uker siden.
Selma76 Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk, og har spist lakris med god samvittighet. Men nå som jeg er gravid prøver jeg å ikke spise så mye av det da jeg kom over denne saken: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6806116. Skal nok ikke legge for mye i det, men jeg har i hvert fall valgt å ikke spise store mengder lakris. Salt skal jo få opp blodtrykket, så jeg popper popcorn i kjele og salter det litt ekstra. Tror det hjelper. Ellers er det viktig å notere hva som er ditt normale blodtrykk. Ved mitt siste svangerskap steg blodtrykket mitt veldig helt mot slutten. Likevel ble det ikke tatt på alvor av jordmor, da det lå innenfor "normalen". Men det som er normalt for andre er høyt for meg.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Slier med det samme selv! Har et blodtrykk på 90/60 og er mye svimmel. Prøver å drikke mye, men gud- har jo liten blære fra før så flyr på do én til to ganger i timen. Slitsomt. Så tar gjerne imot tips her og!
pcoskona,gutt10?12 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 ser vi er flere som sliter med dette. blodtrykket mitt ligger på 88/52,så er ikke mye rask i formen.. tips mottas med takk=)
TinaP Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2010 Har sukkerfri lakris, kjøpt på apotek, liggende fra forrige svangerskap. Datoen holder enda. Er ikke veldig begeistret for lakris, men kan jo ta en drops til dagen. Ellers får jeg prøve popcorn. Det er i hvert fall sunnere enn potetgull. Ikke at jeg er spesielt glad i popcorn heller. Men det er nok verdt å prøve å få opp blodtrykket litt. Kan jo hende jeg har lavt jernlager og. Skal til jordmor i morgen så jeg får høre med henne.
juni2010mamma Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Da jeg hadde lavt blodtrykk fikk jeg beskjed om å spise mye salt, og spise ofte. Har ikke lavt blodtrykk lenger:)
Fifrildi Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Du skal da måtte spise veldig mye lakris for å spise 100 gram ren lakris i uken? Jeg fant i alle fall denne oversikten: http://www.nidar.no/eway/default.aspx?pid=4&trg=Content_214&Main_172=214:0:2,133&Content_214=627:2424::0:545:10:::0:0 Så mye lakris klarer ikke jeg å spisp i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå