Gå til innhold

Lukas\Lucas som navn?


mjhanse

Anbefalte innlegg

Er det flere som har tenkt på dette navnet? Vi har dette navnet som favoritt på listen vår, men så sa ei venninne at dette er det mest brukte navnet nå. Og jeg vil IKKE kalle sønnen min noe alle andre heter. Dette er kjedelig i forhold til barnehagen og skolen. Også super kjipt for han senere i livet da..! Så er det sant at så mange andre og kommer til å kalle sønnen sin for Lukas eller Lucas?

 

Hilsen litt småfortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har en gutt som er født i 2007 som heter Lukas. Ingen i hans barnehage som heter det enda, og det går ca 90 barn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt 24 april og han skal hete Lucas. Jeg vet det begynner å bli et ganske "vanlig" navn, og ville selv ikke ha navn som alle andre har. Men jeg holder fast ved Lucas fordi jeg ikke har møtt noen i hele mitt liv som heter Lucas.

 

Men så skal det også siest at når min Lucas kommer til værden vil han ha en tremening som også heter Lukas og er 3år. Men selv har ikke min samboer noe med denne Lukas å gjøre (hans side), så derfor velger vi å kalle vår gutt Lucas fordi.

 

Jeg fikk litt sjokk når jeg var på julebesøk med min samboers farmor og farfar å fortalte de at vår gutt skulle hete Lucas, også sier farmoren "å da blir det to Lucas" også smiler hun. Jeg tok opp dette med min samboer rett etter besøket i fortvilelse av hormoner "hvorfor har du ikke sakt noe??? Må vi finne nytt navn???" men da fikk jeg bare beskjed om å roe meg ned, han hadde ikke kontakt med denne gutten og vile at vår sønn skal hete Lucas:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg jobber på en nyfødt avdeling og kan godt opplyse om at Lukas/Lucas er et veldig brukt navn om dagen. Og det har det vel vært noen år nå. Og det er det jo en grunn til... nemlig at det er et ordentlig fint navn!!!!!!! Om du vil se navnstatistikker kan du jo gå inn på ssb.no, der ser du nøyaktig hvor mange som heter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk som forteller dette. Det ser ut til at navnet er godt brukt i noen år nå ja.. :( Men det kan hende vi ender opp med navnet allikevel. Det er det navnet vi har likt hele tiden og det passer godt til Daniel som han eldste heter. Men vi har bestemt oss for å se ann personligheten til babyen for vi tar et endelig valg. Da blir det enten Lucas eller Liam. Kriteriene våre for navn er at det passer til Daniel og at det kan brukes like godt på engelsk som norsk for hele familien til mannen min har engelske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...