Gå til innhold

legen?


nr2_på_vei

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

 

endelig er jeg på vei med nr 2 igjenn. var nettop gravid, og spontanaborterte i uke 6.

nå er jeg 7 uker på vei, og lurer på om jeg skal kontakte legen, bare for og være på den sikre siden.???

men etter legebesøk i uke 5 sist, fikk jeg så store blødninger at jeg vet ikke om det er lurt før i uke 12??? er redd for at legen ikke skal ha noe å gjøre der nede før i uke 12??

 

håper på svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde legen gyn undersøkelse i uke 5?? Det var vel litt spes? De fleste tar kun blodprøve og sier at de ikke undersøker vaginalt med mindre det er en spesiell grunn? Nettopp for å ikke ødelegge noe. Unntakene jeg har hørt om dreier seg om gjentatte aborter der de må gjøre inngrep for å avsjekke at alt er ok. Feks blodkar for små slik at de må gi blodfortynnende eller lignende.

 

Jeg ble forresten ikke undersøkt vaginalt før jeg skulle føde med min første...

 

Men jeg er jo ingen lege...

 

Uke 9+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

jeg kontaktet legen fordi jeg hadde små blødninger i uke 5. hun satte meg opp på en time samme dagen. da tok hun gyn undersøkelse og sa at alt såg fint ut.

etter dette kom der en veldig kraftig blødning og jeg spontan aborterte 2 dager etter.

så vist jeg kontakter lege nå, kun for og ville høre en hjertelyd, trenger jeg ingen gyn undersøkelse? det er nettop det jeg er redd for.

 

takker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg var på gyn UL og undersøkelse i uke 6+fire. Dette pga av hadde hatt mindre blødninger i flere uker, og hadde ikke vært klar over at jeg hadde vært gravid, trodde jo det var mensen som kom - men aldri gikk over...

Men etter en positiv test hos legen ble jeg sendt på undersøkelse, hvor det viste seg å være liv:-) hadde derimot hatt to befrukta egg, der det ene gikk i s.a. Nå er det to uker siden undersøkelsen og dette har gått helt fint, skal inn til ny undersøkelse nå til uka..

Går en til en som er spesialist på området, skal de jo vite hva de driver med. Jeg ville luftet tankene mine og hørt hva lege sier, og hvorfor det skjedde som det gjorde sist gang. Lykke til iallefall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det Lenelill

det var lurt. skal ringe og snakke med legen min jeg.

så slipper je disse bekymringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...