Gå til innhold

Hvordan går det med dere jenter fra Romerike?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Vi hadde jo et opprop her for en stund siden.

 

Nå har jeg kommet meg til 18+3, og skal på ordinær ul på Ahus i dag kl 14.30. Vi har vært på mange ul allerede da jeg får tettere oppfølging da jeg har mistet 3 ganger. Forrige ul 22. desember fikk vi vite at det er en liten gutt i magen, og den store navnejakten er i gang :)

I min nære familie og vennekrets kommer det ikke mindre enn 4 gutter til før det er vår tur i juni!!!

 

Har vært 100 % sykmeldt i svangerskapet frem til nå. Skal begynne å jobbe 40 % fra denne uken. Men i dag er det planleggingsdag i bhg så da er jeg hjemme med snuppa i dag. Blir veldig uvant å skulle stå opp og gå på jobb hver da. Vel så lenge jeg er i jobb 40 % så skal jeg prøve å jobbe 4 timer hver dag, for så å ha fri en dag i uken.

 

Har så langt kjent lite liv, men 18+1 var det masse turning og mannen fikk også kjenne spark. Jeg har morkaken foran så det kan jo forklare hvorfor jeg ikke har merket så mye tidligere.

 

14. januar skal jeg til fysio da bekkenet har begynt å skrangle en del. Sleit fælt med det da jeg gikk gravid med datteren min, og ikke minst etterpå. Satser på litt gruppetrening, bassentrening og ev noe behandling.

 

Tja, skravla går ;) Hva med dere andre jenter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det rusler og går fremover her også. Er 17+1 i dag og har kjent florlette bevegelser i ca en uke.

Har nå i desember vært 100% SM pga bekkeløsning, men det har blitt mye bedre de siste ukene så jeg satser på at jeg skal begynne å jobbe litt igjen nå i januar. Da kanskje ventetiden ikke blir så lang :) Har også fått henvising til fysio med gruppetrening, bassengtrening osv, er livredd for å måtte slite med det etter fødsel også...

 

Så spennende med UL, vi har fått time den 20 jan. på ahus, og jeg håper at alt står bra til. Jeg er også rimelig spent på kjønn, og håper at den lille viser seg frem på UL. Jeg har ingen følelse på hva det blir, mannen min er sikker på at det er gutt.

 

Er det flere jenter fra Romerike som vil skravle? Hadde vært koslig om vi er flere, kanskje treffes alle sammen litt lenger utpå året?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! fra romeriket jeg vet dere. I dag er jeg inne på min 19 uke tror jeg. Synes disse ukene har gått så fort fra jeg fikk vite det i uke 8. I morgen er det ultralyd på Kongsvinger, har byttet sykehus dit. Og gleder meg masse. Fått beskjed om at jordmoren er utrolig søt og tar seg GOD tid. Og det er godt ettersom jeg ikke har gjort dette før. Og synes det blir ekstra spennende med ultralyd fordi jeg ikke har en anelse på verken termin eller kjønn. Tror det er gutt ettersom det er så veldig mange som får gutter nå, men samboeren håper på jente. Tror nesten han er mer spent enn meg :P

De siste dagene har vi også kjent en del liv, har ikke kjent noe særlig liv i magen før nå. Kan godt hende jeg har morkaken foradn, men det vet jeg jo ikke :P Men den ene kvelden jeg kjente veldig mye hadde jeg spist en del sukker, så det satte nok fart på denne lille.

Jeg jobber 100% fortsatt, men det vil si bare 6 timer om dagen og annenhver lørdag, så synes det er supert. Føler meg egentlig ganske heldig som ikke har noen særlig plager. Ferdig med kvalmen før jeg fikk vite om spiren. Men hormonene og humørsvingningene er der, så de går vel mest utover samboeren. Er rart man kan grine for INGENTING! Til og med rudolf-film på julaften fikk jeg tårer i øynene av, da måtte jeg le av meg selv!!

Håper jeg fortsatt holder meg i junigruppen i morgen, da blir jeg gjerne med på treff. :D

 

og lykke til på ultralyd, ikke glem å skrive hva du får!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Her går det bra! Magen vokser og lillegutt sparker og sparker. Etter det jeg trudde så skulle jeg hatt termin 6.juni, men etter en tur hos Dr.Heggelund satte han meg frem til 25.mai. Skal på ordinær UL neste tirsdag så da får vi se hva det blir til! Trudde jeg hadde full kontroll men...

Etter gammel beregning så er jeg 18+4 i dag.

 

Spørs om jeg må hoppe til mai-klubben etter hvert. Men kommer nok til å være her inne også, hvis jeg får lov da ;)

 

Var 100% SM i 3 mnd og rakk å jobbe en uke før ferie før jul. Kjente at det var hardt å komme tilbake... Mye pga av at jeg jobber som bioingeniør på lab på s-hus og vi sitter jo ikke i ro!! Så det spørs om jeg må gå litt ned i %. Mere slitsomt nå enn med førstemann!!

 

Ellers så har jeg nesten ikke rekt å tenke så mye på at jeg er gravid pga diverse hendelser privat. Nå ligger vi på Riksen og venter på at lillegull skal hjerteopereres (hullet i hjertet har ikke grodd, rutineopr.)i morra. Så vi har liksom hatt nok annet å tenke på! Og når man er så sinnsykt kvalm og dårlig som jeg var i starten så tar man en dag av gangen... Men nå, etter i morra kan jeg slappe av og begynne å nyte det!

 

Starter på gravidyoga i Lillestrøm neste uke. Noen som har erfaringer med det??

Har heldigvis ikke noe problem med bekkenet enda.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejhej!

Med oss går det väldigt bra =) Idag har vi varit på ul, och där fick vi se en liten frisk gutt. Första ul i den här graviditeten så jag har varit lite nervös och längtat sjukt mycket!

Har en jente född 07, så det blir perfekt med en liten gutt i familjen, hehe...

 

Är 19+1 idag och terminen blev den samma efter ul idag 1 juni. Trodde jag skulle känna sparkar tidigt nu eftersom det är nummer 2, men det har mest varit liiiite lite duttar tills för ca 1 vecka sen. Nu är det full rulle hela tiden och lika så på ul. Låg knappt stilla en sekund =) Blir väl en riktig vilde!

 

Jag har också varit SM 100% till mitten av december, och sedan dess gått på aktiv SM vilket är super. Mår så olika från dag till dag och har även lite krångel med bekkenet så det passar bra. Jobbar halva dagar ett par gånger i veckan ca.

 

Jag vill gärna träffas en dag! Kanske en lunch eller så?

Jag bor hur som helst i Strømmen, inte långt från Ahus =)

 

-gunki, hoppas operationen går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jla83!! Operasjonen av lillegutt er ferdig! gikk fortere enn vi trudde så det var nok en ganske enkel opr til tross for at det høres så utrolig stort ut når det gjelder hjertet! kan endelig puste letta ut etter et par slitsomme døgn med masse tanker og vonde mager... Nå blir det Thailandstur på oss i feb!

 

virker litt som et gutteår i 2010. Spennende å se om det er gutt eller jente du har i magen Kab&Jenny! Du slipper jo kanskje å kjøpe så masse nye klær ;) Jeg er nok ganske sikker på at det her er gutt, så det jo så tydelig. men man kan faktisk ta feil! forresten veldig fornøyd med Dr.Heggelund!

 

er gjerne med på et treff!! selv om jeg kanskje havner i mai-klubben føler jeg mer at jeg hører til her etter 4 mnd her inne...

Bor i Rælingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gunki- skönt att det gick bra!

thailand säger du... nice! men i februari? det betyder alltså att vi borde ta en träff innan dess eller hur? =)

 

för mig passar lunch/dagtid bäst, vad tycker ni andra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan på dagtid. Jobber ca fra 8-12. Jobber på Lørenskog, så jeg kan rekke lunsj i 12-12.30 tiden i Lillestrøm el. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig godt det er over!

Drar rundt 19.feb en gang og blir i 2 uker.

kanskje prøve et treff før det ja! litt usikker på nærmeste fremtid enda siden jeg ikke vet hvor lenge vi blir her på riksen og hvor lenge vi blir på ahus enda. tror vi flyttes på fredag kanskje og blir noen dager på ahus. neste uke er jeg alene hjemme med lilegutt på dagen, så kan hende det blir litt vanskelig på dagtid den uka. som sagt litt usikker fremtid...

 

kan si fra når jeg vet mer om ståa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei;) Jeg er nå 15 + 3 uker. Har vært mye inn og ut av sykehus, så derfor har ikke jeg væert så aktiv her.. Har hatt tvillinger, mistet den ene. Men det er fortsatt liv her da;) Har hatt blødninger hele svangerskapet og har det enda, så jeg går hjemme enn så lenge. Skal snart til fastlegen for en liten sjekk, skulle ønske at blødningene stoppet snart så man kan slutte og være urolig. Men har fått litt håp igjen, så nå kan vel jeg også glede med som de fleste. Det er jo helt fantastisk å tenke på at det er et lite menneske der inne;) Har dere andre hatt blødninger? Jeg har vært på mange ultralyder da og 3D, men vet ikke om det er jente eller gutt enda. Lurer på hva det blir. Men det viktigste er at ungen er frisk, og det ser sånn ut så langt;) Jeg skal på rutine UL på ahus den 28 jan, gleder med. Det er helt fantastisk å se at den lille turner rundt inni magen;) "Rælingen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da har vi hatt helga på Ahus og hvis alle prøver og alt er OK får vi dra hjem i morra. JIPPIII!!

 

Må være hjemme med lillegull i tre-fire uker.

Det vil si at vi kan møtes på dagtid! Jeg må ta med lillegull, men det går vel greit. Hvis vi møtes på Frøken Dus på Strømmen så er det jo en liten lekekrok for han der.

 

Tror vi skal holde oss hjemme uka som kommer, men hva med uka etter? Da tror jeg vi kan hver dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ska vi ta det den veckan då kanske?

Vad med tisdag 19:e kl. 12 för ex? Andra förslag?

 

Fröken Dus vet inte jag vart ligger och hittar det inte på nett... help please!

 

Klart du kan ta med lillgull, det är ju bara kul det =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer for oss ja! Hvis det ikke passer for alle passer det når som helst for meg den uka.

 

Frøken Dus ligger på Strømmen storsenter, i 1.etg.

Kan godt møtes annet sted og, men det passer bra med en lekekrok når lillegull er med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ordinær UL i dag og jammen må jeg ikke flytte over til mai-klubben... Jeg har bomma veldig denne gangen... En hel mnd. Så ny termin er 9.mai! Ble nesten litt stressa.. ;)

 

Men jeg er gjerne med på treff med dere for det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va?! Shit va kul! =) Det var då verkligen en justering av termin, hehe...

Fast det måste ju vara lite skönt också... En månad mindre att vänta.

Själv har jag beställt 3d idag, men det är inte före 1 mars så det är en stund till... Hoppas det går fort!

 

Bra att du blir med på träff! Då är vi iallafall två som kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig å "slippe unna" med en mnd, men også litt stressende... trodde vi hadde god tid på oss. Siden jeg må være hjemme med Luca nå i 5 uker og har to uker ferie i feb, så har jeg 7 (!!) uker igjen på jobb!

 

Vi skal tilbake på UL på ahus om 3 uker for å se på hjertet til baby i 3D. Fikk tilbudet om det siden Luca ble operert for hull i hjertet nå. Så da får vi også se hele baby i 3D også. Spennende!

 

Det er nok flere som blir med på treff. Sikkert ikke alle som har sett denne tråden. Skal vi lage en tråd på det? Eller sende PM til de som har svart på denne tidligere??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort! (och speciellt för dig nu då =)

Jag fick snuppa i maj och kommer ihåg hur härlig den våren var, så jag ser fram emot längre dagar och mer sol nu fram över. Då är det plötsligt maj/juni =)

 

Du kan få äran att starta ny tråd du om träff =) Säkert lika många som kommer vilket som...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere andre gravide på Romerike :-)

 

Endelig har også jeg kommet meg inn på denne siden.

Litt om meg selv: Bor i Lillestrøm, men flytter snart til Enebakk. Venter mitt første barn i begynnelsen av juni. Har vært mye plaget med kvalme til nå. Har vært innlagt 2 ganger på ahus fordi jeg ikke klarte å holde på noe mat eller væske. Er blitt bedre i det siste, kaster ikke opp så ofte, men regner egentlig med å være kvalm frem til fødselen... Kjedelig å ha det sånn, men glemmer det vel fort når alt er over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej själv!

Slitsamt med mycket kvalme alltså! Min gick över runt vecka 13-14, är i 22 nu, så det är jag glad över... Har en del ont i bekkenet istället nu då, men annars baaara bra =)

Hoppas du blir bra snart och får njuta graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen jenter!

 

Nå hvordan står det til med dere og magene? Jeg er tilbake i jobb 40% og synes det er deilig å jobbe litt igjen :) Magen vokser og det er blitt riktig så livlig inni der. Storesøster var også veldig aktiv i magen :)

 

Kan jo oppdatere litt. Sist jeg skrev skulle jeg jo på ordinær ul på Ahus. 2 uker før hadde vi fått vite at det var en gutt i magen, men på ordinær ul mente legen at det var ei jente. Hun var sikker i sin sak selvom vi sa at vi hadde fått høre at det var gutt. Ble jo veldig nysgjerrig da!! Så derfor bestilte jeg meg ny ul hos Heggelund(var jo han som mente det var gutt). Jeg fortalte han at de hadde ment at det var jente på ord ul. Han kikket på pcn sin og sa han hadde skrevet at det sannsynligvis var en gutt, så som han sa så var han nok ikke så sikker den gangen.... Men denne gangen fikk vi se rett hjem (for å si det sånn) og da sa han at han var enig med Ahus, og at det nok er ei jente i magen.. Tror ikke helt på det ennå, så vi har bestilt oss 3D i slutten av februar. Sier de også jente, så skal jeg vel tro på det..hehe;)

 

Ellers har jeg en del kynnere og går nå til gruppetrening hos fysio på grunn av bekkenet. Står på venteliste på bassengtrening.

 

Nå skal vi sette av et treff snart eller? Kan jo godt planlegge det litt frem i tid? Slenger frem et forslag jeg:

Mandag 8.feb kl.18.30 på Egon i Lillestrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja jeg er jo fremdeles inne her og kikker slev om jeg har havna i mai-klubben :) Må jo følge med på hvordan det går med dere Romerike-jenter!

 

Formen er finfin. Bare veldig sliten...Har masse kynnere og det er masse med liv!! Er hjemme fra jobben nå i tre uker til pga lillemann sin hjerteopr i januar. Ikke rart man blir sliten av å være hjemme med en aktiv 2-åring som er vant til aktiviteten i bhg...

 

Jeg er med på treff. Men på mandager er jeg på gravidyoga (på Lillestrøm vgs) til kl19. Hvis det blir mandag, så kanskje møtes bittelitt senere så slipper jeg komme så veldig for sent?

 

Det høres nesten ut som det blir jente denne gangen og da Kab&Jenny :) Da slipper du i hvert fall å kjøpe masse nye klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja i dag skal jeg til samtale med sjefen min vedrørende min stilling etter permisjon. Hadde avdelingsmøte i går og da ble dette temaet tatt opp. Ble meget ubehagelig til slutt da sjefen min viste en side av seg som jeg virkelig ikke hadde forestilt meg. Heldigvis viste mine kollegaer meg støtte. Det var litt godt at flere av de fikk sagt noe slik at hun ser at det ikke er jeg som er vanskelig, men at dette er noe alle reagerer på. Jeg kan fortelle mer om det på neste treff. Men i dag skal hvertfall jeg og min tillitsvalgt på møte med henne. Fikk melding fra sjefen min i går om at hun ville snakke med meg om dette. Jeg svarte at det må vi jo, men at jeg gjerne ville ha med meg tillitsvalgt. Så nå er jeg så redd for hva som vil komme ut av dagens møte.. Jeg hadde virkelig begynt å tro at sjefen min hadde snakket før hun tenkte sist..men nå er jeg ikke så sikker på det lenger.. Jeg har så mange følelser akkurat nå.. Skuffet, såret, frustret, sint, ydmyket, forvirret, engstelig, bekymret, nervøs etc.... Føles så utrolig urettferidg siden jeg aldri har fått noe annet enn positive tilbakemeldinger...

Møtet er kl 14.30... får helt vondt i magen av å tenke på et.. Stakkars lillebabyen er helt stille inni der. Kjenner at jeg ikke har videre godt av dette stresset altså..

 

Sorry, ble mye syting og klaging her nå, men godt å få luftet det litt også... sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vad skumt, det ska ju inte gå till så där! Hur gick mötet?

Förstår att det måste vara otroligt tungt att behöva engagera sig i något man mår dåligt av, jag hoppas det löser sig.

 

Kommer du på treffen på onsdag? (fratelli 11.30)

 

Go helg, du får fokusera på familjen och ha det mysigt med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig kjip situasjon for deg! virkelig noen som plutselig viser andre sider av seg selv. enda godt du får støtte av kollegaene dine! og vår støtte har du i hvert fall :) og; det er lov å syte å klage litt i en sånn situasjon!!

spent på hvordan møtet gikk!! håper i hvert fall ikke helga ble ødelagt for deg og resten av familien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...