Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Var fast ansatt i en bedrift, men etter samtale med arbeidsgiver ble arbeidsforholdet avsluttet. Samtidig som jeg startet fødselspermisjon. I papirene står det at det er en gjensidig enighet om at arbeidsforholdet avsluttes xx.xx.xxxx. Nå er permisjonen min straks ferdig, og har desverre ikke fått nå jobb enda. Har jeg da rett på dagpenger?? Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Du har vel egentlig en karenstid, ettersom du ikke ble oppsagt. Dvs at du må belage deg på noen uker uten penger, før du mottar dagpenger. Sjekk ut: www.nav.no
Shamandalie Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Ja,du har rett på dagpenger av permisjonspenger, det går jeg (dessverre) på nå... MEN siden du ikke fikk sparken, men dere ble enige, så har du 8 ukers karantenetid før de utbetaler noe. Min samboer måtte slutte i jobben sin, å ble anbefalt å bli sagt opp istedet for å si opp selv, nettopp pga av dette. Når han fikk sparken istedet,så tok det NAV 3 dager å behandle søknaden.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Hi her. Takk for svar:) Var litt bekymret for det med karantenetid ja:/ Men greit å vite. Skal fylle ut en søknad, og ringe å få ett møte med de.. Kan jeg sende inn søknaden før permisjonen er fedig da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå