Inspira Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Smører dere inn barna deres med kuldekrem?? Har hørt at man bør gjøre det og at man ikke bør gjøre det.... bir forvirret...! Noen som har kremer og anbefale i så tilfelle??
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 hmm, jeg smører på poden på 1 år. hvis ikke blir han så rød og tørr i skinna.. men jeg gjør det om det er fra -5. jeg har ikke hørt om at man ikke skal gjøre det? kan jo kanskje være pga parabener etc? vi bruker ig\hvertfall seba med eller hva det heter
lille sprelle Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Selvsagt! Men det er viktig å smøre inn i god tid før man skal ut så ev vann i kremen fordamper! vi bruker avene sin - grei å smøre ut. har også en stift fra dermalogica. Den bruker jeg på meg selv og ev. for "refill" på datteren min. Funker også godt på leppene.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Ja smører stort sett hver dag nå som det er så kaldt. Bruker A-creme som fungerer fint
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 A-creme inneholder vann, slik at det burde du ikke bruke som kuldekrem. En kuldekrem skal være uten vann!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Bruker "Dermica kuldekrem", den inneholder verken vann, parfyme eller parabener.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror kuldekremer med vann kan brukes, men at det da må gå en stund fra påføring til man går ut, slik at vannet fordamper.
MintCondition Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Ja, vi bruker kuldekrem til begge ungene når de skal være ute (dvs det er de jo hver dag nå, siden de går i bhg). Har tre forskjellige; Ceridal, Sebamed og Dr.Greve. Alle er uten vann og pafryme. Ceridal er vanskeligst å smøre ut, og Sebamed lukter ganske sterkt, så det blir til at vi bruker Dr.Greve sin (som heter "All-round Krem").
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Nei, det gjør jeg ikke. Gjorde det tidligere, men etter å ha lest denne artikkelen har jeg sluttet med det. Bruker heller en vanlig fuktighetskrem (uten parfyme såklart) på kvelden hvis nødvendig, men egentlig er ikke behovet så stort foreløpig=) Ikke kuldekrem sier professor Ikke smør deg i ansiktet med "kuldekrem" eller fuktighetskrem når du skal ut i kulda, sier professor Christensen. Hvorfor ikke? Hudlegene forteller oss to ting: For det første at kremer og salver ikke hjelper mot kulde. De bruker nødig ordet "kuldekrem". For det andre fraråder de oss å smøre oss rett før vi skal ut i kulda, eller mens vi er ute. Hudkremer inneholder mye vann, som fryser lett og kjøler ned huden. Derfor kan du smøre deg med en vanlig hudkrem eller fuktighetskrem to til tre timer før du skal ut, for da er vannet i kremen fordampet når du skal på tur. Du kan smøre deg når du kommer inn igjen. Men husk at i kaldt vær bør du ikke smøre deg rett før du går ut eller mens du er ute. Ikke stole på "kuldekremer" De fete, vannfrie salvene er heller ikke gode nok. Disse inneholder olje, og legger seg som en hinne over huden. Under den svetter vi, og svetten gir fukt og lettere nedkjøling, som igjen kan gi fryseskader. Derfor bør vi ikke stole på at kuldekremene beskytter mot kulda. Hudlegene råder oss til å finne andre måter å beskytte oss og barna våre på, hvis vi skal ut i kulda. Blir det riktig kaldt, er det kanskje best å holde seg innendørs? http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå