lolita82 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 hei. jeg har en datter som blir 18 mnd når tvillingene blir født i februar. jeg tenker mye på hennes reaksjon når de kommer hjem fra sykehuset. noen som har råd eller erfaringer? tenker mye på hvordan jeg skal inkludere henne, og at ho ikke føler seg oversett. klem;)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Min sønn var 17 mnd når broren kom, og det gikk kjempebra!! Han ver vel litt i minste laget til og fårstå hva som skjedde, og vi har ikke hatt problemer med sjalusi i det heletatt.. Kansje litt n som minsten har begynt og få tak på lekene til broren sin men:) Men jeg passet p att minsten hadde en lur når storerbror kom hjem fra bh, så vi hadde litt alenetid med han de første mnd:)
Lady lovely locks Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Min sønn var 2,1 da tvillingene våre ble født. Det har gått veldig bra. Men vi brukte veldig mye tid på han, spesielt i starten. Vi har ikke hatt en dag med sjalusi. Jeg tror det er en kjempe fordel at barna er små når de får søsken. Store barn tenker mere og stiller flere spørsmål til sin egen plass i familien når det kommer nye inn. Men kjempe fint at dere er beviste. Det er også sunt da å få søske. Lære seg å dele på oppmerksomheten. Skulle det oppstå føleser av sorg, eller sinne er også dette føleser som barnet ikke har vondt av å kjenne på. Men vær der å vis at du forstår. Og si at du er glad i barnet stadig vekk. Hvis en av dere, du eller mannen din har mulighet til å gjøre litt spennende aktiviteter med eldstebarnet alene er jo det supert. Svømmehallen, akebakken, tur til bestemor.... lykke til hilsen pedagogen...
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 vi hadde endel sjalusi da vi kom hjem med nr 2, da var eldste 20 mnd. Hun skjønte ikke konsekvensen av å slå,at babyen fikk ondt og det var noen ganger jeg ikke var helt forberedt og hun traff han midt i ansiktet så det sang. Huff. Men så var hun veldig glad i han også. Nå leker de masse sammen men de sloss endel også. Nå er han minste så stor at det er han som har overtaket nesten til tider. Jeg må ganske mange ganger sette meg ned med dem og ta en prat. Men så lenge hun lar han være med på det hun leker med så går det kjempe bra. Men de er så skjønne når de er gode venner:) Lykke til. Ps: min søster heter Lolita:) tihi.
glad i mange barn Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 jeg har hele tiden hatt 17,18,19,20,21 mnd mellom mine,og det har aldri vært noe sjalusi,de har rett og slett vært for små til å skjønne det.og så har den nye beibien alltid vært så rolig og sovet hele dagene i vuggen og da får jo største mann all oppmerksom het.så her har det aldri vært problemer,tror nok du også vil oppleve att det kommer til å gå fint...men klart det kommer jo og an på hvordan beibiene er,om de skriker mye osv..og får mye oppmerksom het o.l det som er lurt er å bare ta det roligt og slappe av,ikke stresse m.m da blir barna mer oppkavet også....masse lykke til
lolita82 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2010 takk for mange fine råd. greit å høre andre sine erfaringer. katten min heter lolita;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå