Tommage♀♂ Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Uff..! Tok eldstefrøkna og hennes venninne (begge 4 år) med på kino i går, og etterpå ville de ha Kom-fri (pommes frites). Så jeg svelget en stor kamel og tok dem med på McDonalds, hvor de spiste, lekte og koste seg. Vi satt like ved døren, så jeg hadde jakka på. -10 grader ute, og jeg hadde kledd meg etter været for å si det sånn; i tykk, grå kåpejakke (nylig innkjøpt på Zara i London, men veldig grå og litt traust likevel), jeans, tykke vintersko som ser ut som fjellsko, lett sminket og håret (som har ganske ny frisyre med tøffe striper og stilig klipp) var ikke nyvasket og lå strøket bak ørene. I tillegg har jeg lagt på meg 4 kg de siste mnd, og føler mge ikke vel i klærne mine lenger. Der satt jeg da, med en burger og pomes frites, en cola og en stor, svart veske. Ungene var i lekeavdelingen, så jeg satt liksom helt alene på et langbord, som jeg etterhvert delte med en ungdomsgjeng. De pratet om gutter, intriger, fest osv, og jeg kjente meg så godt igjen! Og så gikk det op for meg at de så på meg som en kjiip, kjeeedelig, gammel og grå mor som satt alene med dobbelthaka si og slurpet i seg cola mellom munnfullene. Iiiiiiik! Hvor ble alle årene av? I hodet er jeg 16 enda, men speilet og virkeligheten sier noe helt annet. Gid jeg kunne vært 16 år en uke, og hatt kun meg selv å tenke på. Sladre om uviktige ting sammen med likesinnede venninner, og sikle etter de kjekke guttene. (da hadde jeg kanskje satt mer pris på det livet jeg har etterpå, hihi;))
Mom2Two Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hehe, tror alle tenker sånn fra tid til annen! Hvor ble årene av. Men seriøst, jeg hadde ikke hatt lyst til å være 16 igjen!!! Men 25+ hadde vært helt okay altså;o) Men jeg ser poenget ditt. Av og til hadde det vært godt med et liv uten særlig ansvar, tror alle ønsker det innimellom! Synes nå du høres flott ut jeg da:)
Hilde_85 Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Jeg kjenner meg såååå godt igjen. Sånn føles det for meg og. Jeg er jo ikke mer enn 17 føler jeg av og til. Men når jeg da ser de på 17 så ser jeg jo at jeg faktisk er eldre. *sukk* hvor ble årene av?
Tommage♀♂ Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2010 Nåja, flott var å ta veldig hardt i, men takk likevel=) Har det ganske kjipt for tiden, så et liv uten ansvar hadde passet meg ypperlig for en ukes tid;)
Mom2Two Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Skjønner hva du mener jeg altså. Innimellom er det lov å drømme om mindre ansvar og mer moro... Det kan være tungt å ha ansvaret for barn, særlig hvis det kommer andre ting som tynger på toppen. PS. Sikker på at du er flott:-)
Tante Blås Squaw Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er 31, og trives MYE bedre nå enn da jeg var 16 )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå