Gå til innhold

En ny baby?..elste gutten vil IKKE!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snaket om å få ett barn til evt om ett par år. en dag i familie selskap hørte min eldste stesønn at vi damene satt å snakket om barn. Han utbrøt; Skal du ha unge?..da fløtter jeg til mamma på heltid!!!! -------Han var ganske alvorlig,men mannen min bare smiler å sier han vil reagere annderledes når det blir sånn! Vanskelig dette, jeg har oxo ei stedatter på 10 og vi har to gutter sammen på 1 og 3 år.

Hvor mye skal jeg henge meg opp i reaksjonen hans??...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke la en liten gutt diktere hvor mange barn dere skal ha ihvertfall :) Det har han ingenting med. Han har det helt sikkert godt og fint hos dere, og da får dere heller minne ham på at søsken er noe verdifullt, det er venner man har hele livet.

Skrevet

4-åringen vår vil visst heller ikke at vi sakl få en baby til. Satt å koste litt, puslet og tegna, prata om alt mulig. Spurte om han ville at mamma og pappa skulle få en baby, så han kunne få et søsken til. NEI! Det ville han slettes meg ikke.

Men det er ikke han som bestemmer det, like lite som han bestemmer athan skal gå i barenhagen uten lue når det er 15 minusgrader ute, eller spise pepperkaker til frokost, drikke brus og ikke vann etc.

Skrevet

HI-her...

Nå har det seg sånn at jeg kansje er gravid...vi får bare se hvordan han eldste(12år) tar det...virker ikke som min mann bryr seg om det han sa i selskapet!!!

Skrevet

min datter er snart 15.. kan tro det var populært her da jeg sa jeg var gravid. er 3 mnd på vei. Hun skulle flytte hvor som helst mm. Men nå maser hun veldig på å snart kunne offentligjøre babynyheten:)

Skrevet

Jeg kjenner igjen 15åringen din. Jeg var 11år da yngstemann ble født. Det var med blanede følelser. En del av meg gledet meg så mye til at babyen skulle bli født en annen del var ille, pinlig berørt av hele situasjonen. En baby er jo offentliggjøring av et sexliv som i den alderen er litt flaut. Da babyen ble født var det bare glede og ubegripelig stort. Utrolig gøy å få søsken som ikke "truer" sin egen posisjon i familien.

Skrevet

Dette er ene og alene dere som foreldre sin avgjørelse. Om ikke før så vil dette endre seg når barnet kommer. Det er jeg helt sikkert på. Jeg har 2 stebarn, ei jente på 10, og en gutt på 7. Jeg og mannen min har et fellesbarn, ei jente på 2. Nå venter vi fellesbarn nr 2. Jeg vet at eldste jenta ikke kommer til å like dette. Hun er veldig sjalu på minstejenta og søskenbarnet sitt som er 2,5 år.Men slik er det, og jeg tror hun kommer til å takle det etterhvert, og ikke minst sette pris på å ha flere søsken. Hun er veldig flink med lillesøstera si, men jeg tror sjalusien munner ut i at fellesbarnet er hos oss på heltid. Hos hennes pappa. Selv bor hun 1 times flytur unna.

Lykke til. Det går nok bra skal du se!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...