Gå til innhold

Spørsmål om alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor var 23, jeg var 33 :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor var 16 år og jeg var 16 år. Håper min datter venter liit lenger:)

Skrevet

Mamma var 23, jeg var 19. Storesøsteren min var 22 da hun fikk sin første.

Skrevet

Min mor var 26, tror jeg. Jeg 30.

Skrevet

Statistisk er det en sammenheng, ja. Man ser at unge mødre gjerne blir unge bestemødre også. Men vi må ta i betraktning at kvinner i gjennomsnitt var yngre da de fikk barn før enn de er nå. Så 25 år på 70-tallet var voksent, mens det i dag er godt under gjennomsnittsalder for førstegangsfødende.

Skrevet

Min mor var akkurat fylt 20 da hun fikk meg, og selv var jeg nesten 18.

Skrevet

Jeg tror også det finnes en sammenheng her. Voksne mødre har ofte tatt utdanning, reist og levd livet før de fikk barn. Mødrene har gjerne en forventning om at barna deres også skal leve livet og ha et stabilt liv før de selv får barn. Barna blir preget av en slik oppvekst, og vil ofte selv se verdien i å gjøre det slik.

Unge mødre har ofte en større aksept for å få barn tidlig, og da ser man ofte at historien gjentar seg. Dessuten (no offense, men statistikken har talt!) har unge mødre ikke rukket å ta høyere utdanning, og får ikke alltid anledning til å gjøre det senere heller. Dermed tilbyr de barna sine et hjem med dårligere sosioøkonomisk status, noe som igjen øker risikoen for å bli ung bestemor.

Jeg er et unntak;-) Mamma var 20 da hun fikk meg (uplanlagt), jeg var 32 da jeg fikk førstemann.

Skrevet

Min mor var 21 med første, 25 med andre.

Jeg var 17 med første og 20 med andre.

Skrevet

Både mamma og jeg var 17 da vi ble gravide første gang.

Skrevet

Jeg er også et unntak, men motsatt av anonym 03:01. Min mor var 25, godt gift og ferdig utdannet. Jeg rakk akkurat å bli 19, rakk akkurat ikke å fullføre videregående..

Men heldigvis hadde jeg ressurssterke foreldre, så jeg har hatt mye støtte i de snart 20 årene som er gått siden.

Skrevet

jeg bler 19, 3 mnd etter jeg fødte... Moren min ble 19 samme mnd hun fødte meg...

Skrevet

Mamma var 26 da hun fikk min eldre søster, 34 da hun fikk meg, og 36 da brodern kom. Jeg var 19 da jeg fikk eldste, søstern var 33... Så her varierer det litt:)

Skrevet

Huff, syns det er tragisk, bli gravid som 17-åring. Barn får barn. Vil ikke si at livet er over eller barn får det dårlig, men utsiktene kunne vært så mye bedre. Hvorfor gjør ting vanskelig for seg selv?

Min mamma var 31 når hun fikk meg, jeg var 34 med førstemann. Kunne ikke tenkt meg å gjør ting annerledes, vår situasjon var perfekt for å få barn, stabil og trygg. Selvfølgelig kan det være farlig å vente så lenge, ikke alltid man klarer å bli gravid med en gang og tiden løper.

Skrevet

min mor var 34 og jeg er 22.. så ingen sammenheng der nei. men min mormor var 22 når hun fikk mamma.

Skrevet

Min mor var 27 og jeg var 28.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...