Gå til innhold

Promping!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det går ann å ha så mye luft i magen! Det er flaut til tider,men får vondt i magen av å holde det inne..

Noen fler som opplever en "luftig" mage? Er i uke 30 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanlig proplem dessverre. fordi hormonene gjør at tarmbevegelsene også går saktere, dessforuten ligger ikke tarmene i sikk sakk lenger men rundt magen, livmoren på en måte som gjør at maten ikke fordøyes like effektivt, raskt, som tidligere.

Skrevet

Jepp har det likedann. Masse luft :-)

Er i uke 35.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg da! Føler nesten at jeg ikke gjør annet enn å prompe dagen lang :S

Skrevet

Jeg har også mye luft men her kommer det andre veien, raper utrolig mye og gulper innimellom også:-P Ikke noe særlig men er vant til det nå :-P

Skrevet

Jeg bruker noen dråper fra apoteket som er avførende. Står at ved full stands skal man ta 8 dråper og deretter mindre til man finner rett konsistens så å si. Jeg er nå i uke 38 og har brukt dem ganske regelmessig i 8 uker ellers må jeg (beklager dette) ta på hansker å hjelpe til selv. Det sier seg selv at det blir mye gass når alt liggger så til de grader til lagring i tarmen...

Tar nå 5 dråper hver kveld og har en passselig myk avføring og fiser helt som normalt.

Nå er det sikkert noen som kommer til å hyle om at "man ikke skal ta noe slikt uten å snakke med legen" men jeg mener det er lov å bruke hodet litt selv også.

Du kan jo ellers også spise sånn flytende fiber fra apoteket, det vil og sette tarmene i gang mere..

Skrevet

Det hørtes ikke dumt ut. Er bedre det enn å måtte "ta på hanskene" som du sier..

Jeg skal ta meg en tur på apoteket jeg, og høre litt hva dem anbefaler der. Er også veldig hard i magen,så når jeg bæsjer blør det fra endetarmen,og det er helt jævlig vondt!

Skrevet

De på apoteket er som regel hysteriske da. Var innom å kjøpte nesespray og hun ble helt sånn "den er vel ikke til deg!"

Måtte faktisk forklare at joda, får lov av legen til dette og joda, født to ganger før og brukt otrivin hele tiden og jada, nesen min fungerer fint som bare det etter fødselen altså...

Alt jeg sier er at sunnt bondevett er lov å bruke og vil heller bruke noe som kan måles enn å bruke en eller annen te eller urt som jeg ikke har snøring på hva inneholder. DET kan være farlig det...

...tror jeg...

Skrevet

De fleste er jo hysteriske når det gjelder gravide og ting vi IKKE må finne på å ta eller gjøre.

Greit å ta sine forhåndsregeler,men er greit å bruke sunn fornuft og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...