Gå til innhold

Når sier dere fra til barna deres, og arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn i stuss, har så lyst å fortelle veslejenta på 3,5 år at hun skal bli storesøster. Hun snakker så mye om det - men føler vi må vente til det er litt "tryggere". Har jo ikke så lyst å fortelle at noe gikk galt hvis det kommer til det.

Skal til legen i slutten av mnd, da er jeg vel litt over 10 uker på vei - og forhåpentligvis høre hjertelyd!! Da må det vel være greit å si ifra...

Og arbeidsgiver ja. Er rett det vil bli mistenkt og gjerne spurt om før jeg har lyst å fortelle det. Men har lyst å vente til uke 12, men tviler på om det går. TIdligst uke 10...

Hva sier dere jenter? Hva skal dere gjøre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fortalt det til sønnen min på 2 år (nettopp blitt 2), men han skjønner jo ikke så mye da, hehe... Han gjentar det hvis jeg sier at "mamma har baby inni magen", men hvis jeg spør ham hva som er inni der, så sier han at det er en snegl... En gang mente han at det var en rosa snegl faktisk... Kanskje han skjønner mer enn jeg tror...?

Skrevet

Hehe, så herlig fjelljenten. Kanskje det er en jente denne gang? :)

Hadde nok sagt det hvis jeg ikke hadde følt at jenta mi hadde forstått det, men for noen dager siden sa hun til og med: "Alle må få være storesøstre..." Venninna hennes har blitt storesøster, så hun forstår hele greia liksom.ÅÅÅÅÅ, gleder meg utrolig til å si det til henne :)

Skrevet

Ja, kan se for meg at det blir en koselig opplevelse, høres ut som jenten din er ganske klar for det ihvertfall, hehe ;-)

Akkurat nå etter jeg skrev det ned, begynte jeg faktisk å tenke. Gutten min har jo sikkert sett de animasjonene av embryoet jeg har på dataen npr jeg har sittet her og snakket om det, og der ser jo det faktisk ut som en liten rosa snegl...! Hehe, stakkars liten, han har jo faktisk skjønt det han, smartingen :-)

Skrevet

Vi har fortalt det til dattera til mannen(5). Hun har i flere uker nå mast og mast og mast om "når jeg blir storesøster".. og funnet fram ting som lillesøster kan arve.. Hun har fundert på om det er sykehuset som bestemmer om det skal være gutt eller jente... og spør nesten

daglig om jeg ikke har en baby i magen. Og hvorfor den er blitt så tykk!!

Hun øsnker seg aller mest en lillesøster slik at vi kan ha jenteklubb! Så kan lillebror og pappa bare være to i gutteklubben. ;)

Kan si at hun ikke ble overasket da vi sa at vi hadde laget en baby inni magen. Har en mistanke til at hun var ganske sikker på det ;)

Skrevet

Eg sa det til arbeidsgiver i uke 6, måtte det pga. ho lura på åffår eg var borte frå jobb så mykje, enda det har ho ikkje lov til å spørre om egentleg. Me sa det te dattera vår når eg var 8 uker på veg, ho er snart 4,5 år. Me ville heller fortelle ho det og viss det går gale så vil eg at ho skal forstå kvifor eg er lei meg. Ho skjønnar så mykje om så mangt at eg kan ikkje skjule noko for ho. Eg har sagt at babyen kan "dette" ut (abortere), men då kan me få ein ny baby der. Nå er eg ca. 10 uker på veg og det virkar som det kjem til å gå bra:)

Skrevet

Hei, sist jeg var gravid fortalte vi det til sønnen min på 10 år når jeg var 8 uker på vei. For da var jeg kvalm og slapp og trengte liksom han til å forstå det.. Fortalte det til arbeidsgiver når jeg var ca 11 uker, for da var jeg i medarbeidersamtale, så det passet liksom.

Men så mistet vi i uke 13... Var tungt for gutten vår å måtte forklare det til andre som han hadde fortalt det til. Men på jobb var det ok ettersom jeg likevel måtte forklare hvorfor jeg ble borte noen dager... Denne gangen satser jeg på å vente iallelfall til uke 12 og etter at vi ha vært på UL og sjekket at alt ser bra ut. Tenker ta en UL rundt 8-9 ettersom jeg har mistet 2 ganger tidligere. Og så blir det vel en rundt 12-13 for å se etter kromosonfeil.

Har ingen svar på hva som er best, men dette er iallefall mine erfaringer :-) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...