snøfilla - mamma til 2 Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 I morgen er jeg 16 uker på vei. Sjefen vet at jeg er gravid, men ikke kollegaer. Hadde gledet meg til å fortelle på nyåret, men jeg ser overhode ikke gravid ut, så nå føler jeg meg bare teit om jeg skal fortelle det i morgen. Når fortalte dere det til kollegaer?
svale82 Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Det er absolutt ikke teit å fortelle selv om man ikke har fått mage! Jeg fortalte sjefen i uke 12, da jeg gikk ut i 50% sykemelding, og resten av kollegaene rundt uke 15. Har bare fått hyggelige tilbakemeldinger, og klapp på magen uansett hvor stor den er
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Da jeg var 15-16 uker, så heller ikke gravid ut. Men var greit for det. Er sykepleier så visse ting jeg helst ville slippe som gravid. Smittepasienter feks. da slapp jeg liksomå snike meg unna mer.
Trultemor73 Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Jeg fortalte det når jeg var 12 uker på vei. De aller fleste hadde hatt minstanke en stund, men ingen hadde spurt. Jeg fikk mage tidlig og den synes godt i uke 12. Fortell det i morgen du. Så spennende.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har ikke sagt til så mange ennå. 3 stk foruten sjefen min, men de er ikke slike som forteller det videre. Tenkte faktisk jeg skulle se an hvor lenge jeg klarer å gå før noen tør å spørre jeg MEN nå har vi uniformer som ikke viser magen for å si det slik, så de fleste tror nok bare at jeg er fortsatt feit etter forrige fødsel Er nå 13+4 så vi får se. MEN enig med andre at det ikke er teit fordi om det ikke synes ennå, vips så kommer magen ploppende om kort tid
Vårspire-2010 Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 her vet alle på jobben det. Og fikk vite det så fort jeg fikk vite det, altså uke 8. De gleder seg bare til jeg får mage de, og sjefen gleder seg til jeg kommer tilbake fra perm Starter på uke 19 i morgen.,
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Jeg fortalte det til sjefen og de nærmeste kollegaene da jeg var 6-7 uker på vei. Ble s.m pga kvalme/oppkast da. Skulle begynt i aktiv s.m fra i dag, men her ligger jeg og spyr enda. BLÆ! Er 12+3 i dag.
tromsøjenta Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Min nærmeste leder visste om ivf-forsøket og fikk vite at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei. I uke 7 (etter 1. UL) fortalte jeg det til hun som lager turnusen vår fordi jeg ikke ønsker å gå nattevakter nå. Da jeg var 12+2 var jeg på UL. Etter UL dro jeg innom jobb og fortalte det til kollegene mine. De fleste kunne jo ikke se noe annet på meg enn at jeg var blitt tynnere (!), men ei jeg jobber med ser på folk at de er gravide gjerne før de vet det selv... Hun kom med en kommentar i uke 5, så da skjønte jeg at hun hadde sett det:-) Har fått masse positive tilbakemeldinger og jeg blir skikkelig rørt over at andre er så glade på våre vegne. Jeg vet jo at noen velger å vente lengst mulig før de forteller noe til folk generelt, men det har ikke føltes riktig for meg/oss.
assisi Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Jeg fortalte det til sjefen i dag. Er 16 uker på vei. Setter ikke igang en infokampanje på dette, men det når nok ut til gradvis til kollegaene etterhvert.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har ikke fortalt noe enda... Venter til neste UL på torsdag ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå