Gå til innhold

noen med erfaring fra a-hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

går bare rett på sak her jeg, og håper at noen kan gi meg svar!:):)

har fått fødeplass ved a-hus.. har født et barn der før, men det begynner å bli en stund sia nå (5 år), så bare lurte på hva som er vanlig nå...hvor lenge er det vanlig at de krever at du blir etter en fødsel om alt er bra med mor og barn? jeg virkelig HATER sykehus, og blir deprimert av tanken på å ligge der i dagesvis, trives bedre hjemme og føler jeg slapper mere av da...

håper noen kan gi meg svar... :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at ikke jeg tenkte på det, at de kanskje hadde en nettside jeg kunne sjekke på...hehe... tusen hjertelig takk for svar! da kan jeg slappe av litt i marg og bein... :):)

Skrevet

Ser at det står på nettsidene at Ahus tilbyr folk å reise hjem 4 til 24 timer etter fødselen.

Da jeg fødte der for 5 uker siden, sa de at det vanligste er at folk ligger inne i 2 dager. Hvis man ikke er i form, må man gjerne være lenger, de tvinger ingen til å dra før man føler seg klar. Men ingen kan nekte deg å dra når du føler for det.

De setter såklart pris på at du sier fra en stund på forhånd (gjerne kvelden før, hvis du vil dra neste formiddag), siden det er endel papirarbeid som må ordnes før du reiser. Det er også vanlig at barnet blir undersøkt av en lege og mor har en prat med jordmor før dere reiser hjem. Dette skjer vanligvis dagen etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...