Gjest Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hei, Er veldig i tenkeboksen om vi skal prøve på nr. 2. I så fall vil det bli ca 3 år mellom de. I hvilken grad vil de da kunne leke en del sammen, ha glede av hverandre? På ferie, i hverdagen. Mye krangling? Er selv vokst opp med 1 1/2 års forskjell og det var veldig fint, men det toget har jo for lengst gått....
Monajenten Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har tre år mellom mine. Fire år i skoleår da, siden eldste er født i desember og yngste i januar. Det er veldig fin aldersforskjell. Største var relativt selvstendig når minste ble født, hadde sluttet med bleier og forstod mye. De leker fint sammen for det meste, men krangler også som bustene fyker, men de er jo søsken;-) Det er jente og gutt forresten, forholdet er kanskje annerledes om det er to av samme kjønn. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Nå blir minste 3 om knappe to uker og jeg har egentlig lyst på en til. Men det må i så fall bli om minst et år, og jeg syns det er dumt at det da evt. bli såpass stor aldersforskjell.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 har 3 år mellom de to yngste og de krangler litt men har absolutt glede av hverandre:) De er så søte sammen(alle tre). Hadde ikke tvilt på det med 3 års aldersforskjell. Men å andre siden har vennina mi 4 års aldersforskjell på sine. Og det virker som helt perfekt å. Hadde så absolutt begynnt å prøve nå jeg hvi jeg var dere:)
flypapir Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har tre år mellom mine og det har fungert kjempebra. Litt sjalusi har det vært, men ikke mer enn forventet. Selv om minste bare er ett år gammel leker de allerede bra sammen. Krangler gjør vel helst eldste når hun er i det humøret...
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Basert på egen, og andres erfaring, er 3 års forskjell det ultimate. Det er ikke for stor fosrkjell, samtidig som eldste er blitt mer selvstendig. Men overgangen er stor. Akkurat når det er begynt å bli mye mer avslappende å være foreldre, så er det back to skretch:)
temine Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Her er det på dagen 2 år og 10 mnd mellom mine. Jente først, gutt etterpå. Nå er gutten straks 15 mnd, og vi har knapt sett sjalusi. Storesøster er en sterk personlighet som tester grenser, men når lillebror gjør noe tull ler hun bare og rister på hodet. De leker side ved side, ler og smiler til hverandre, gir hverandre de skjønneste nattaklemmer og gleder seg over hverandres nærvær. Har vært så flott å se hvordan de har vokst inn i hverandres liv og nå gleder seg over å være søsken. Kunne egentlig tenkt meg ett barn til nå om ett lite år, men ser ikke for meg det skjer. Er nok stopp her i gården. Jeg er vokst opp med 2,5 år mellom meg og storebror, og 7,5 år mellom meg og lillebror. Har mest og nærest kontakt med lillebror faktisk, så tror kanskje gleden man har av hverandre har mer med personlighet å gjøre enn akkurat aldersforskjell.
Blind Gudinne Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Vi mangler 12 dager på 3 år mellom våre. Storebror var helt klar for å bli storebror- han skjønte hva som skulle skje. Han utropte tilogmed seg selv til å være han som hentet bleier og gulpekluter =) Nå er lillesøster 15 mnd, og det er skikkelig artig å se dem sammen. Han er en skikkelig storebror som passer på lillesøster- må ikke komme her og plage lillesøster altså! Den eneste som får gjøre det er han =D Anbefaler 3 år mellom, eldste er "stor" og begynner å bli ganske selvstendig. Og er til ypperlig hjelp hvis de føler for det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå