Gå til innhold

Til dere som har født før...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 3.gangs fødende men begge gangene har jeg blitt satt igang. Jeg har ikke opplevd mine egne rier.

 

Hvordan startet deres fødseler, rier med blødning?

rier uten blødninger?

Vannavgsng??

 

Når burde man reise til sykehuset?

Jeg er litt usikker, har hatt veldig sterke smerter og tror det kan være rier men de blir borte etter en stund.. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skal snart føde nr to. Jeg fikk modningsakkupunktur sist jeg skulle føde, men min fødsel startet etter (sex) og stimulering av visse akkupressurpunkt. Men selvfølgelig også av helt naturlige årsaker. Hos meg begynte murring eller mensliknende smerter midt på natten. jeg sovnet og våknet kl 06.00 av at det sa pang i magen min - vannet gikk. Hadde rier som kom med cirka 10 minutters mellomrom. Ikke så fryktelig vonde som åpningsriene som kom etter at jordmor hadde røsket litt i åpningen etter at jeg kom på sykehuset. Dro selvsagt til sykehuset med en gang da vannet gikk. Tror man skal dra på sykehuset når det er 10 min eller mindre mellom riene, men dette kan sikkert noen andre klargjøre for deg. Husker ikke helt.

Håper du slipper å settes igang denne gangen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 2.gangsfødende og opplevde min første fødsel slik: La meg rundt tolv på kvelden og kjente mensmurringer i nedre del av magen. Disse varte ganske lenge, så gikk det over til kynnere, sterkere kynnere, så forsto jeg at dette var rier. Ringte sykehuset og da var det bare 4 min mellom hver ri. Dro inn på sykehuset og hadde 3cm åpning og babyen var ute 2 og 1/2 time etterpå. Ingen slimpropp, ingen blødning eller vannavgang. Bare rett på rier. Så lenge du er usikker og har smerter syns jeg du skal ringe føden og høre med dem hva du bør gjøre og ikke på oss her inne.. Du kan ringe så mange ganger du vil og de er der for deg 24 timer i døgnet. De vil fortelle deg hva du skal gjøre og når du bør komme inn for en sjekk. Høres hvertfall ut som det er noe på gang hos deg nå! Hvor langt er du på vei? Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal også ha nr 3. Med nr 1 startet det med vannavgang. Jeg hadde litt vondt i magen den dagen, men det var 14 dager til termin så fødsel var ikke i tankene mine. Etter 4.5 time var gutten ute.

Med nr 2 kjente jeg litt vondt på lørdag ettermiddag, ikke noe regelmessig før ut på kvelden. Gikk for å sove, og sov hele natten. Riene tok seg opp utover søndagen, og ved 17.30 tiden var det ca 5 min mellom hver ri da dro vi til sykehuset. Kl 21.00 var gutten ute. Med nr 2 hadde jeg dobbel vannpose, dvs en liten vann pose utenpå den vanlige. Denne gikk mens jeg lå i badekaret på sykehuset, etter ei stund tok de det "vanlige" vannet.

Jeg har ca 30 min reisevei til sykehuset og har fått beskjed av jordmor om ikke å vente til det er mer enn 10min mellom riene. Med nr 3 kan ting plutselig gå veldig fort. Har i tillegg fått påvist streptokokk b-infeksjon så jeg må ha antibiotika under fødselen.

Det sies jo at nr 3 er en luring og venniner av meg har forberedt meg på at det kan komme falske meldinger. Jeg har også ganske smertefulle tak innimellom, men er 37+1 i dag så det er nok bare kroppen som gjør seg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr.2nå. Første fødsel startet vel med at slimproppen gikk på mårningen(slim med blod), og noen timer etter kom noen svake rier som bare kom tettere og tettere. Trodde ikke det var rier siden de ikke var særlig vonde, men da de kom med 2 minutters mellomrom(dvs, kom egentlig i ett sett, uten pause) så dro vi til sykehuset for å sjekke. Hadde da 8 cm åpning ved undersøkelsen, samt at vannet gikk da JM kjente etter, like etter kom pressriene og 2 timer senere var jenta ute. Kjente ingenting spesielt i forkant av denne dagen, men var 4 dager over termin da.

Har fått beskjed om å komme med èn gang jeg kjenner noe denne gangen, siden det _kan_ gå veldg fort.

 

Har 12 dager igjen nå, og merker aboslutt ingenting til at noe er på gang.

 

Fødsel er vanskelig å forutse, så man må bare være forberedt på alt!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin igår dvs 2.januar. Ser ingen tegn til fødsel enda, men takker for de svarene jeg har fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...