Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Vi har hatt en Acta Graco nå. Det begynner å bli knapt med plass. Mini er ingen mini lenger. Trenger nytt sete. Er det noen som har noen tips her??? Værsåsnill! Jeg dytter tråden til jeg får svar altså;o)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Vi har Britax Multitech til jenta på 4 år som sitter bakovervendt. Hun er en helt på det jevne i str som de andre barna på 4.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2010 Hva for slags bil har dere da? Jeg lurer litt på hvordan det kan løses når det virker som det er så knapt med plass til føttene både foran og bak?
Neijasså... Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Vi har kjøpt Britax Hi-Way til når vår snart 3-åring skal over i større bakovervendt sete. Britax MultiTech får hun ikke plass i, men i Hi-way var det romslig ennå. Hadde egentlig lyst på Britax Secura, men det har gått ut av produksjon.
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 "Jeg dytter tråden til jeg får svar altså;o)" Nå måtte jeg le altså:-)) Men har desverre ikke noe tips til deg da:-(
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Har det til vanlig i en ML-270, men selv om det er en høy bil og den ser stor ut fra utsiden er det i virkeligheten like liten som en normal stasjonsvogn innvendig. Hun har grei plass til beina, men det er klart at vi foran ikke har megaplass. Men selv voksne på 195, har vi klart å klemme inn i passasjersetet foran. Lange turer blir det ikke med så lange mennesker der blir det ikke, men det går. Har også hatt setet i en Ford Fokus stv, og der blir plassen omtrent det samme. Litt mindre beinplass til barnet i setet er det nok.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2010 Dere er knakelibrakelibra damer. Jeg suger til meg tips som en svamp. Jaggu slapp jeg jeg å dytte så fælt også, hehe...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2010 Måtte visst dytte litt allikevel. Flere tips bortsett fra Britax?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 vi har besafe combi og vesla på 2år og 4mnd har fortsatt god plass til bena, enden på sete hennes er jo ikke helt inne til sete ryggen så hun kan bøye de ned mellom sete hennes og sete ryggen, vist du skjønner..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Problemet med besafe combi/kid er at det kun går til 18kg bakovervendt. Så om man skal ha de bakovervendt til minimum 4 år, kommer man ofte til å bikke kg grensa. Kg grensa regnes også med tøy/utetøy, slik at det kommer litt ekstra der. Britax/rømer setene går til 25kg bakovervendt.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2010 Hmmm, nemlig! Ja, for jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe et sete han vil "gro" ut av i løpet av veldig kort tid. Han veier jo brått over 15 kg med hele vinterutstyret på allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå