Gå til innhold

Når 2åringen har brent seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 som har brent fingertuppene på en sånn liten gasslampe. Han måtte jo kjenne på den....huff...

Jeg var ikke tilstede, men di hadde skylt litt i kaldtvann, så tullet en våt, kald klut rundt handa. Han gråt veldig. Prøvde å smøre Fucidin salve på og ha plaster over, uten at det var spesielt vellykket. Gutten gråter og har tydelig vondt. Jeg kommer hjem oppi det hele.

Tapper vann i vasken å lar han plaske litt, med god effekt.

Han har fremdeles plastrene på tre av fingrene, det er et par timer siden dette skjedde.

Skal jeg la plastrene være på i natt el?

Smøre med noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er åpne sår kan du smøre med alo vera, smør og la tørke inn og smør på gjentatte ganger til gutten har fått nok lindring.

Skrevet

smør med aloe vera om du har i hus, eller har venner eller bekjennte som har. Vet ikke om det er noe poeng i å ha plaster på, om det ikke er sår. Gror jo fortere uansett uten plaster.

Går kanskje ann å ha plaster rundt om du får tak i aloe vera, slik at det ikke blir tørket bort.

Skrevet

Takk for svar! Det er ikke åpne sår. Tok bare plaster på slik at salven ikke skulle tørkes bort.

Tror det gjør vondt uten plaster som beskyttelse også, men har litt lyst til å lufte det da.

Aloe vera hørtes ut som en god idè!

Takker:)

Skrevet

Ja det finnes ikke noe bedre enn alovera når man har brent seg, det lindrer kjempe bra.

Skrevet

ja,finnes ingen ting som aloe vera da. Det beste er å ta ein bit av planta,dele den med kniv i 2,plastre ein del på brann stedet.La dette vere på til bladet er tørt.Dette funker også fantastiskt på sår ol som ikkje vil gro.etter å ha fjerna bladet tørker såret å gror

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...