Gjest Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Prøvde nettopp å bake et "Istidbrød" (matpakkebrød fra pose) som ungene hadde så lyst på. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, og etter heving var de store og fine. Skulle steke i 40 min, og da jeg tok de ut var de flate og harde... Dette skjer alltid. HVORFOR?
Mom2Two Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 De kan brukes til å baseballkølle? *humre* Sorry, dårlig humor... Husket du å etterheve?
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Ja, gjorde som sagt alt helt som det sto. Forhevet i 30 min, og etterhevet i 60 min... Argh! Kan brukes til livsfarlig slagvåpen, ja
Mom2Two Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Må ikke miste på tåa;-) Aner ikke, jeg. Kan det være noe med ovnen din? Eller er den grei å ha med å gjøre? Knar du lenge nok da?
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Vet ikke hva du gjør galt, men synes etterhevinga er sinnvakt lang - mine etterhever i femten-tjue minutter max, mens forhevinga kan bli timesvis om jeg glemmer dem (oftest en trekvarters tid, da). Men jeg har aldri prøvd posebrød heller. Vil du ha garantert brød kan du søke opp oppskriften min på kranglesida.
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 http://www.dinbaby.com/forum/thread/140003487
Sistah*G07*J09* Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 hevet deigen til dobbel størrelse?? når mine gjærdeiger går dårlig, så har det stortsett med å gjøre at væsken har vært for kald slik at den har tatt knekken på gjæra.
prekæs Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har prøvd den flere ganger og det er veldig godt. I tillegg flyter det i hvertfall en stund i zalovann, noe minsten sjekket ut da han skulle rydde på oppvaskbenken hvor brødene sto til kjøling.
ALIICE Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Du skrev at brødene hevet seg fint, men ble harde etter steking! For min del høres det ut som det er komfyren din det er noe feil med! Så lenge brødene er godt hevet, så skal resultatet etter steking bli bra.
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Ja, de var store og fine etter etterhevingen, så kanskje det er ovnen... Hm. Den pleier å være ok ellers. Skal definitivt prøve din, sug lut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå