Kamomille Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Jeg tror jenta her har fått frostskade i ansiktet. Hun fikk et stor hvitt merke på det ene kinnet i går som forsvant når vi gikk inn igjen. Kom helt plutselig! Hun var smurt med kuldekrem før vi gikk ut.. I dag har vi også vært ute men da har det vært noe mildere (-7 grader) Så ingenting til skaden i dag, men var heller ikke så lenge ute da.... Hvis det nå er en frostskade så er jo skaden skjedd....Hvordan forholder vi oss til dette resten av vinteren??
Lunita_ Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 harn har lett for å fryse kinenne sine..min mor fortalte at jeg gjorde det rett som det var..tror ikke det er farlig. men du kan jo prøve å ha på kuldekrem før dere går ut:) jeg kjøpte en til sønnen min her en dag for han blir så lett rød og sår i ansiktet av kulden. kuldekrem fra Dr.greve,fås kjøpt på apoteket..fungerer kjempe bra:)
Gothminister Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Vi har faktisk fått skriv fra barnehagen att det ikke er så veldig bra med kuldekrem (selvom det er uten vann i den).. Men uansett. Tror ikke hun har fått det,men att en blir hvit slik,det er tegn på att det er på tide å gå inn..
Kamomille Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2010 Det er nok frostskade grad 1 - stemmer med alle symptomer på det jeg har googlet. Det er fare for at man blir mer følsom for kulde etter en slik skade, men jeg klarer ikke å finne noe ang forebygging av nye skader. Kinnene kan jo ikke akkurat pakkes inn i klær med mindre jeg kjøper en finnlandshette hvor kun øyne og munn synes......
sologsommer Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Skjedde det samme hos oss i julen, så håper der er noen der har svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå