Mockanin Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Minsten her skal feire 4 årsdagen sin neste lørdag. For å være "rettferdig" har vi invitert alle ungene på avd. i bhg. Dvs. 17 unger + min egen. Det er nå 8-9 stk. som har sagt at dem kommer, 1 som ikke kommer og resten har vi ikke hørt noe fra. Jeg har ikke tenkt å mase på disse foreldrene, bare hun ene for sønnen min vil at sønnen hennes skal komme. I invitasjonen skrev jeg at dem må si i fra om dem kommer eller ikke. Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal gå ut fra at dem som ikke har sagt i fra om dem kommer eller ikke faktisk ikke kommer. Så lurer jeg litt på hva jeg skal servere. Pølser? Jeg aner virkelig ikke hvem som er muslim og ikke. Pr. i dag er det så og si bare norske som har sagt ja. Må også være noe lettvindt. Tenkte å bake en sjokoladekake og sette lysene på. Ha litt pepperkaker og div. skåler med godis. Synes dere dette høres greit ut? Hva slags aktiviteter finner man på med disse barna? Er unger fra ca 3 år og opp til 6 år. Skal man bare la dem gå på "fri gear?" Godteposer er uaktuellt etter min mening, hva mener dere? Har ikke så himla mye penger nå så jeg må gjøre det så billig som mulig. I tillegg er jeg alene med disse ungene pga. at mannen må dra ut med hunden.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ville hatt muffins og boller i tillegg. Kalkunpølser kan vel muslimene spise? Er jo en uke til bursdagen enda, så det kan jo være flere gir lyd fra seg i løpet av uken. Jeg ville hatt en venninne med meg til å hjelpe hvis jeg var deg. Jeg hadde 12 stk 5-åringer her, og hadde ikke klart meg uten hjelp... Enig med deg ang godteposene.
Kamomille Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Kjøp kalkun/kylling pøser hvis du er usikker på om noen ikke spiser svin. Det er jo fortsatt en uke til bursdagen så med mindre du har sagt at de må svare innen i dag kan du jo ikke ta for gitt om de kommer eller ikke. Min egen erfaring er at mange er treige til å svare elle rikke svarer i det hele tatt:( Men kommer gjerne allikevel! SDjokoladekake høres greit ut. Du kan jo bake uten melk og egg i tilfelle noen er allergiske (finnes posekake uten dette også hvis du vil ha det enkelt). Vi har gjerne hatt gele i tillegg. Skåler med godis synes jeg egentlg er unødvendig jeg da... Vi har aldri hatt arrangerte leker. Men vis du vil ha noe så kan du jo prøve f.eks stolleken eller skattejakt.
Mom2Two Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Nja, har nå opplevd flere ganger at folk som ikke har gitt lyd fra seg kommer i bursdag likevel, så jeg bruker nå i hvert fall å regne rikelig;o) Men som hovedregel kan du regne med at dem du ikke hører fra, ikke dukker opp, men regn med et par slengere:-) Vi bruker alltid å ha alternativer både for muslimer og vegetarianere, da det er mange i begge ungenes venneflokker. Hvis du skal servere pølser, kan du ha soyapølser ved siden av f. eks. Eller lage en vegetarpizza uten noe kjøtt eller greier på. Jeg ville bakt en stor sjokoladekake (langpanne), og kanskje enten hatt boller/kanelboller eller muffins ved siden av. Unger spiser egentlig ikke så mye når alt kommer til alt. Vi bruker nå å ha godteposer, og tror ennå ikke vi har vært i en bursdag uten. Det er ganske vanlig. Poenget er da mer at det ikke trenger å være så mye:) I minstas bursdag sist, hadde vi godterispyd, og da er det snakk om at det er 5-6 biter godter på hvert spyd. Tror det er mer sukker i kaken for å si det sånn;o) Stort sett er min erfaring at de ikke trenger så mye innblanding i forhold til lek osv. De synes ofte det er kjempestas å komme hjem til noen, leke med andres leker osv. Mannen må ut med hunden? Kan ikke hunden være inne på et rom eller noen de to timene? Det er jo ganske slitsomt å ha et så stort bursdagsselskap alene. I så fall ville jeg alliert meg og sørget for at en av foreldrene til bestekompisen til ungen din blir igjen og gir en hjelpende hånd f. eks. Det er stort sett aldri noe problem. Jeg har hjulpet til i mange bursdager, bare koselig det. Lykke til!
Mockanin Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2010 Takker for svar. Kalkunpølser er ikke så dumt i tilfelle det skulle være noen muslimer i denne gjengen. Muffins og boller/kanelboller høres veldig godt ut for mor også ;-) Når det gjelder hunden så må den ut av huset. Den er bare 1 år og kommer til å bli helt propell om den blir låst inne i et rom og må høre på alt som foregår ellers. Vi har aldri gjort det før og ikke har vi noe egnet rom til det heller. Å ha hunden sammen med ungene er ikke aktuellt. Den vil bare leke med ungene noe som ikke kommer til å gå så bra med så mange. Det er også noen av ungene som er redd hunder også. Beste for alle er at han er ute på tur. Skal forhøre meg med mammaen til ene jenta som kommer, egentlig er det stemoren til eldste sønnen min og vi har mye kontakt, så hun blir nok igjen her om hun kan. Guttungen har vært i to bursdager og der var det ikke godteposer, men bordet fløt over av snop (jeg har ikke tenkt å ta så av). Dette var hos utenlandske som ikke har noen skikk med å bake kaker og derfor hadde bestilt marsipankake siden vi nordmenn er opptatt av kaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå