Gå til innhold

Forebygge depresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene hatt det litt tøft, og slitt med depresjon i perioder.. Nå merker jeg at jeg begynner å bli deprimert igjen, jeg tør ikke å gå til legen for de gangene jeg har søkt hjelp har jeg blir bemøtt ganske dårlig og hjalp ingenting...

Nå sitter jeg her med ekkel tomfølelse i meg, aaaaner ikke hvorfor jeg er nedenfor, kanskje savner noe nytt i livet mitt.. jeg er såå redd for at jeg skal bli langt nedfor igjen, for sist klarte jeg ikke å se noe positivt i livet mitt..

Noen som kan gi meg råd hvordan jeg skal forebygge depresjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tran. Mangel på D vitamin kan føre til depresjoner. Eller annet d vitamintillegg, selvfølgelig. Uansett det skader ikke

Skrevet

har drukket mye alkohol i desember, lurer på om det kan være med på å bidra til årsak?

Skrevet

Kle på deg og gå en lang tur.

Skaff deg en hobby. Bestem deg for at du ikke vil tillate deg selv å synke lenger.

:)

Skrevet

Akkurat det vet jeg ikke, men forundrer meg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Kjøp deg hund - seriøst. Du må ut å få litt luft i all slags vær, har alltid en å prate med, en som alltid er glad for å se deg...+++ Du får annet å tenke på enn deg selv, fysisk trening, frisk luft, senket blodtrykk, følelsen av å virkelig bety noe for en annen og meditasjonen det faktisk er å ta seg tiden til en skogstur :) Kan anbefales!

Skrevet

Få hjelp før du blir for deprimert.

Det du kan gjøre selv er:

Mosjoner. Trening (f.eks en rask gåtur i 20-30 min) 3 ganger i uken har beviselig antidepressiv effekt.

Les selvhjelpsbøker om angst og depresjon.

Ta daglig tilskudd av omega-3.

Forsøk å endre tankegangen din til en mer positiv og konstruktiv måte å tenke på, dette er ikke lett - men det går ann å øve seg.

Hold på rutinene, kom deg opp om morgene, kle deg pent, vask og smink deg og kom deg ut blant folk.

Gjør hyggelige ting, som tidligere har gjort deg glad, helst en gang om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...