Gå til innhold

Dere som har fått penger i dåpsgave..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller babyen da selvsagt. Bruker dere pengene?

Vi har ikke hatt dåp ennå men jeg skal uansett åpne en konto til mini. Om han får penger i dåpsgave skal disse settes på konto og ikke betale selskapet med. Men har ikke helt bestemt hvordan pengene skal brukes, eller om de skal stå der til han blir stor så han får bruke de som han vil.

Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vårs fikk 500 kr til dåpen, di pyttet vi i sparebørsa hans, og skal puttest inn på kontoen hans når han blir så stor at han fårstår noe av det:)

Skrevet

vi har satt de inn på konto, og de skal stå der til han skal ta førerkort, kjøpe bil eller utdanne seg:) Er målet iallefall. Sette også inn barnetrygda inn der, så det blir nok en del etter hvert:)

Skrevet

Vi har brukt litt av de til barnesete til henne- men vi overførte tilbake til kontoen når vi hadde råd. Hun merker jo ikke noe enda, men må si jeg hadde dårlig samvittighet. Det gikk jo til henne det vi kjøpte, og hun fikk det jo tilbake. :-)

Skrevet

Glemte å skrive at kontoen skal hun ha til hun blir voksen og trenger penger til diverse. Setter inn 500kr i måneden. Svigers og min familie setter også inn litt penger jevnlig. Skal gå til førerkort, når hun skal flytte for seg selv, utdanning osv. :)

Skrevet

vi skal åpne konto til han

tror vi sal la det stå der til han blir stor, men har også tenkt at vi kan jo bruke det til han om han trenger noe stort, men tror nok de står

Skrevet

Vår lille gutt fikk 85000,- i dåpsgave. Det er satt inn på to forskjellige kontoer pga at overformynderiet kan gå inn og "passe" pengene til han blir voksen hvis beløpet overstiger 75000,-

Vet ikke om de gjør det til alle, men for at han skal få mulighet til å bruke litt av de når han blir ungdom, så synes vi det er best slik. En annen ting er at de kan få problemer med å f.eks. få stipend hvis de har for mye penger. Så den ene kontoen står i hans navn, der setter vi inn penger fra sparegrisen ol. Den andre står i begge oss to foreldrene sine navn.

Skrevet

Vi satte pengene urørt inn på konto til lillegutt. De får han når han blir stor..;o)

Skrevet

85000??! Jøss :-D heldig gutt!

Skrevet

snuppa fikk 1300,- i dåpen sin, vi satte de inn på sparekontoen:-) den er sperret til hun er 18 år.

Skrevet

85.000,- ?!!!!! Wow - det var mye :-) Han er jammen heldig ;-)

Vi har åpnet konto der barnetrygden settes inn hver måned, samt penger hun får i julegave, bursdagsgave osv - også pengene hun fikk til navnefesten sin (1.700,-). I tillegg overfører vi litt hver måned (i tillegg til barnetrygden). Kontoen er i hennes navn, men hennes far og jeg har såkalt disposisjonsrett.

Kontoen er sperret for uttak til hun fyller 18 år.

Skrevet

Jo, han er kjempeheldig!! Veldig snille besteforeldre på begge sidene! Greit å ha når det blir skole, bil og girls...!!

Skrevet

Jeg har satt de på en sparekonto øremerket han, men i mitt navn. All barnetrygd spares på denne. Han trenger ikke vite om den før han skal kjøpe sin egen bolig.For min sparing til han er kun til dette.

Har sett litt for mange eksempel på at penger blir svidd av til ingenting når 18åringer får tilgang på konto.

Jeg har også en konto i hans navn, men der skal ikke inn så mye. De pengene får han til fri disp når han er 18, men med beksjed om at skal han ta førerkort må det betales med penger fra denne konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...