Gå til innhold

HELT ÆRLIG: hva assosierer du med dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alexandra?

liker navnet men virker ikke som venninene min og fam liker det helt, vil ha ærlig mening av dere = )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det blir litt voldsomt, litt sånn wanna-be-kongelig;-) Dessuten ville jeg ikke likt at navnet ble forkortet til Alex, som jeg antar kommer til å skje i skolesammenheng osv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns det er fint, jeg. Vet om ei jente på 19 som heter det, og hun er aldeles nydelig :) Assosierer det igrunn ikke med så mye

Skrevet

Klassisk, vakkert, historisk, enkelt og uttale på uttallige språk.....

Skrevet

Jeg synes det er pompøst navn, litt harry.Det er ikke stygt,men jeg er ingen stor fan.

Skrevet

Pompòst...OK, det er jo mange kongelige rundt i verden både i Engelsk, Dansk og Russisk historie bla. Men dog vakkert synes jeg.

Men, 'Harry'??? Et så annerkjent, historisk, klassiskt, internasjonalt navn, hvordan i hule kan det være 'Harry'? Litt snevert syn. Men her er det personlige meninger som gjelder tydeligvis☺

Skrevet

Det blir så kongelig for meg at det høres ut som en prøver å snobbe oppover, og det er et navn som virkelig må passe barnet.

Skrevet

Jeg synes det er et fint navn:) Hadde nok heller ikke likt om det ble forkortet til Alex, men det får jo nesten barnet selv bestemme når det blir gammelt nok om det er greit eller ikke:)

Skrevet

Det er jo personlige ass.,men jeg forstår hva hun mener med litt harry. Det kommer jo an på bruken i Norge, og en del steder er nok Alexandra brukt i pompøse og småharry navnekombinasjoner når du ser i avisen. Bjørg og Widar har fått en datter Alexandra Nathalii, og Chantelle Kristiane, Aurora Leonora og Karrosander Steffano er storebror.

Skrevet

Ok helt ærlig. Biblioteket til Snøhetta:)

Skrevet

Assosierer vel i bunn og grunn svært lite til navnet. Synes det er et fint navn:)

Skrevet

Og ja, Jeg vet selvfølgelig at byen heter Alexandria.

Skrevet

Jeg hevet et øyebryn da de kongelige bestemte seg for å grave det frem igjen :)

Jeg er klar over det historiske ved navnet, jeg er også klar over at de eneste jeg vet som brukte navnet satte de i navnekombinasjoner som Alexandra Jeanette, Alexandra Iselin, Alexandra Yasmin osv. Derfor assosierer jeg det med alt som er harry, men som sagt, jeg synes ikke navnet er stygt.

Skrevet

Jeg tenker bimbo av en eller annen grunn. Og ung mor. Men vet ikke hvorfor

Skrevet

Bimbo skulle jeg også til å si..

Skrevet

Jeg syns det er stygt, aldri likt det navnet..

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Fint navn

Skrevet

Nå skal dere vel ikke velge navn utifra om venner og familie liker det?????

Jeg liker det veldig godt! Vår eldste heter Alexander!!!

Men sålenge dere liker det så har det vel ikke noe å si om andre liker det eller ikke.... =))))

Skrevet

Kjenner ei som heter det, så for meg vekker det bare positive tanker :o)

Skrevet

Jeg synes det er et sterkt, flott navn som passer på de fleste språk og ikke er så "oppbrukt" og heller ikke så snuppete som mange andre populære navn. Det gjør vel ikke noe at det er noen kongelige som heter/har hett det. De kongelige er jo bare mennesker det også.Dessuten er det vel ingen som tenker det samme om navn som Ingrid, Ingeborg, Sverre, Magnus, Haakon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...