Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 på barnet mitt som er 6 uker på natten?Noen ganger dropper jeg det selvom jeg vet det er bæsjebleie fordi jeg ikke vil vekke henne!Jeg må jo ta henne på badet når det er bæsj ,og der er det jo helt lyst!Prøvde inatt å skru av lyset på badet med døren åpen til gangen så jeg fikk litt lys derfra men hun ble lys våken og det tok 2 timer før hun sovnet igjen. Jeg ammer 2-3 ganger om natten og da pleier hun som oftest å spise i søvne og i allefall sovne ved puppen .Så det er sjeldent hun er helt våken på natten .. Hva er "viktigst"på natten?så sammenhengende søvn som mulig eller ren bleie? Vi står opp i 8 tiden og da er jo selvfølgelig det første jeg gjør,altså skifte bleie..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Så lenge hun ikke viser ubehag av å ha på en bæsjebleie, og huden ikke viser tegn til sårhet etter flere timer, er det ikke nødvendig å vekke henne ved å skifte bleie.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Bare et helt annet tips: Skriv aLLtid, ikke aLtid. Alltid to L'er i alltid, vettu
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Hvis du likevel skal amme, så hadde jeg byttet bleie før jeg ammet, og så latt ungen sovne igjen ved puppen. Det henger ofte sammen, at jo lengre de sover mellom hver pupp jo mindre tisser/bersjer de også. Mine unger har feks alltid vært tørre om natten så lenge de har sovet hele tiden og ikke vært våkne :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Tissebleie bytter jeg bare når det er vått gjennom (dette gjelder natt!), bæsjebleier bytter jeg med en gang jeg merker det! Sjekker alltid før amming! Liker ikke tanken på at babyen skal ligge med bæsj i bleia! Men har alltid bytta bæsjebleia i senga! Bruker et sånt tisselaken (frotte på ene sida om plast på andre) som stelleunderlag i senga. Da kan jeg gjøre det uten å vekke babyen. Bruker våtservietter da. Kanskje du kan prøve det?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 En baby skal ikke ligge med bæsj. Det kan bli infeksjoner selvom hun ikke blir rød nedentil.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Ifølge helsesøster er det helt greit å avvente bleieskiftet, selv med bæsj.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Det er IKKE greit iflg overlege på sykehuset. Det sier seg selv, spes på jenter, der hele tissen blir innsmurt med bæsj.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Skal prøve den teknikken å skifte i senga!Liker heller ikke tnaken på at babyen har bæsj i bleia..Men liker ikke å bruke våtservietter,har prøvd de på meg selv og syntes de svir!!Men kan jo ha noen våte kluter klar som jeg veter før jeg legger meg.. Å ja,altid skrives jo ALLTID:)Rart jeg ikke har fått mere pepper for den!hehe hi
sånn ca Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Akkurat bæsjebleie syns jeg er greit å bytte, selv man ikke blir synlig rød er det lett for å få soppinfeksjon. Men kan du ikke prøve å skaffe et lite plastunderlag som du kan prøve å legge under stumpen når du skifter. Sånn at det ikke blir gris når du skifter og du slipper å gå ut av rommet. Jeg skiftet alltid på henne i senga, og hadde våtservietter, plastunderlag og pose liggende i nærheten:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Skiftet bæsjebleier på rommet om natten, la bare et underlag over sengen.Så fikk barnet pupp og sovnet. Gikk kjempe fint det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ville ikke latt et barn ligge med bæsjbleie om natta. Men om ungen har vondt av det vet jeg ikke.. Men jeg vil kommentere en annen ting. Skal man høre på råd fra noen når det gjelder spebarn og vanlig dagligdags hygiene, så er helsesøster/sykepleier dem man lytter til. IKKE overleger. For overleger har da ikke peiling på sånt, bleieskift er ikke deres felt.. Så å argumentere med hvem som har gitt rådet, og tro at en overleges råd er mer riktig enn en helsesøster/sykepleier, var jo å tabbe seg bra ut her.. Ja, klarte ikke la være å flire da nei.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Babyen min (nr 2) våknet stadig med bæsjebleie, for jeg hørte ikke (eller lot som jeg ikke hørte he he he) at hun bæsjet på nattmorgenen. Hun ble aldri sår og har aldri hatt sopp. I den boken vi fikk med fra sykehuset og i de andre bøkene om barnestell jeg har står det at med mindre de er sår og rød trenger man ikke skifte om natten. Heldigvis sluttet babyen min veldig tidlig å bæsje om natten. Og om babyen får mme må man skifte. Men kun morsmelk-bæsj er ikke hudirriterende. Det kan man jo spise,nesten... he he..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Jeg bytter bleie på soverommet da sovner hun fort igjen visst hun våkner. Både bæsj og tisse bleier. Våtservietter er fint. first prise sine er fine. De trørker ikke ut så lett syns jeg... Bare legg ett hånkle under når du bytter bæsj eller disse engangs underlagene fra butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå