Gå til innhold

Seteleie ved uke 31, vanlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jenta mi varierer mellom seteleie og tverrleie. Jeg er i uke 31, og vet at hun kan snu seg med hodet ned ennå.

Jeg er også 4 gangs og vet at de da har mer turneplass.

Men jeg etterlyser sånn ca det er vanlig at de snur seg...

Så vidt jeg husker så hadde mine andre 3 snudd seg på denne tiden, noe også svangerskaps skjemaene bekrefter.

Noen som kan svare og å fortelle når deres barn snudde seg??

Gald for mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig dette er rundt uke 31, Har lest at det bare er 3-4% som fødes i seteleie, så er ikke så mange. Om man gar seteleie i 36- 37 vil man få henvisning til undersøkelse på sykehuset.

Hos meg lå 1.mann riktig vei hele tiden. Nå med nr 2 snudde hun seg ikke før i uke 36 .. Så ville ikke tenkt så mye på det var jeg deg. Vet det er lettere sagt enn gjort, begynte selv å bli litt småstresset når jeg nærmet meg uke 36 og hun fortsatt satt med hodet opp. Men vips en dag tryna jeg på isen, samme kveld var det voldsomt med aktivitet så er rimelig sikker på det var da hun snudde seg (ble ett litt annet bevegelsesmønster etter dette)

Skrevet

Ingen flere svar??

Nysgjerrig på hvilken vei deres babyer ligger nå i 3 semester....?

Skrevet

hei:)

gutten min varierte fra seteleie til tverrleie helt frem til uke 36, festet seg ikke før i 38... jm sa dette var helt normalt, og dersom han fortsatt hadde lagt sånn på kontrolli uke 38 hadde de vurdert å snu han eller vurdert andre alternativ. så bebisen din har fortsatt noen uker å snu seg på:)

Skrevet

Sist jeg var på sjekk (15des,uke 28+4) lå ho med hodet ned, da hadde ho alt gjort det siden uke 26 +-.... Nå vet jeg ikke uke 31+2 i dag,men tror ho ligger med hodet ned ennå... men i mitt forrige sv.skap la ikke jentungen seg med hodet ned før rundt uke 34 ca...

Skrevet

Gutten min ligger også med hodet ned, han har ligget sånn siden ca uke 26, er 30+4 nå :)

Skrevet

Min har ligget riktig hele tiden, er 34 uker idag. Men en bekjent av meg har termin om et par dager å lillingen snudde seg først på fredag!

Skrevet

Takk for svar......:-)

Blir spennende å se i ukene framover hvilken vei hun bestemmer seg for...

Men plassen burde jo bli trangere framover nå, og en stilling burde jo være å foretrekke??

Eller???

Skrevet

Det høres helt vanlig ut.

Jeg er også 4. gangs. Mine 3 første barn la seg pent til rette i hodeleie ganske tidlig. Første gang jeg sjekket denne gangen lå junior rett vei, men neste gang fikk jeg beskjed om at han lå i tverrleie! Da var jeg kanskje like langt som deg?

Gikk og grublet litt på det, men merket etter 2 1/2 døgn at han snudde seg rette veien igjen. Der ble han i en uke, og så var det noen snuinger til... Tror at han ligger rett nå (er 34+6) men tar ikke for gitt at han er ferdig med å erte meg...

Har hørt om flere andre (særlig flergangsfødende) der babyen venter litt ekstra lenge før den snur seg til.

Det går nok bra :-)

(PS leste om en slags yoga øvelse man kunne gjøre for å inspirere barnet til å legge seg rette veien, men personlig blir jeg så fort svimmel at jeg ikke klarer å gjøre den særlig lenge. Akupunktur hjelper også noen, men uansett er det for tidlig for deg å fortvile!!)

Skrevet

Jeg er 32 uker i morgen og her ligger da gutten både i seteleie og tverrleie. Var hos jordmor i romjula og hun sa at vi fikk se hvordan han lå i uke 36 og ta rønken av bekkenet hvis han fortsatt ikke har festet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...