Gå til innhold

Trenger tips til en skoleoppgave av dere kreative damene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli førskolelærer og skal i forbindelse med en oppgave introdusere et tema for en barnegruppe, som vi kan jobbe med over en periode. Trenger hjelp til et fengende tema for barna og som gjør det enkelt å jobbe med og skrive om;)

Forslag??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eventyr - fengende for barna og man har uendelige muligheter og kan enkelt trekke inn alle fagområdene mm.

Verdensrommet - spenndende for barna og igjen enkelt å trekke inn fagområder.

Uteliv/lek- masse moro å finne på ute. Kan ha fokus på turer, forandringer i naturen, småkryp osv osv osv.

:)

Skrevet

Mange gode forslag av hun over! Her får du et til av meg:

Dyr. Velg om du vil ta husdyr (og kan feks dra på gård mot slutten) eller ville norske dyr (se etter spor i skogen?) Hva spiser dyra? Hvor store er de? Hvordan ser de ut? Farge? Hvor mange unger får de? Hvor gamle blir de?

Skrevet

fargane?

begynn med primær så sekundær.

en dag med gul en dag med blå osv.

barna skal lete etterfargene i skogen, i rommet, ha på seg fargene om morgonen hjemmefra.

Skrevet

Det kommer jo an på alderen. Akkurat nå skal min 5-åring til med fuglemat, og det synes jeg er fint. De lærer de vanlige fugleartene, tegner og ikke minst lager de fuglemat som de henger opp ulike steder.

Skrevet

Årstidene? Hva gjør vi om sommeren og hva gjør vi om vinteren, ev. hva gjør vi ikke hhv sommer /vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...