Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har et sjeldent og et vanlig etternavn. Han har et relativt vanlig et. Er det "greit" at vi alle blir hetende *mitt etternavn* *hans etternavn*? Eller er det ingen menn som tar etternavnet til kona?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 jo jeg har en kompis som gjorde det. går helt fint an. er ikke spnn lenger at man "må" ta etternavnet til mannen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Min mann har tatt mitt etternavn, ikke noe problem i hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Da vi giftet oss, bestemte vi oss for å bruke mitt mellomnavn og hans etternavn. Det syns jeg er veldig greit i forhold til når man får barn f.eks.. Så heter ikke beboerne i husstanden 3 forskjellige ting... (det er etter min smak ja.. vet alle ikke er enige i dette) =)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Dersom mannen din ønsker det så synes jeg det er toppers!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Herlighet! Når jeg leser her inne, lurer jeg på om det er en egen klan som aldri har hørt om likestilling! Hvorfor skulle det ikke være like naturlig at familien har ditt etternavn som hans?!!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Barna har begges etternavn, men vi er ikke gift enda.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Klart det . Min mann tok mitt etternavn som mellomnavn, slik at alle i familien nå heter det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå